Førsteinntrykk: Rapido M66
Rapido gjør seg lekker
For rundt to år siden testet vi Rapido M96. Da var den helt ny på markedet. Nå har vi sett nærmere på søstermodellen M66.
M66 er ikke mindre enn M96. Begge er 754 centimeter lange, men har ulik planløsning. M96 har dobbeltseng, mens M66 har høye enkeltsenger. Som M96 er også nyere M66 basert på Mercedes Sprinter.
Det betyr luksuriøs personbilfølelse takket være 170-hesters turbodiesel, sømløs nitrinns automat, MBUX-multimediesystem med 10,25-tommers berøringsskjerm, navigasjon, multifunksjonsratt og en mengde førerstøttesystemer, blant annet cruisekontroll med automatisk avstandsholder og sidevindsassistent.
Interiøret er estetisk sett praktfullt med blant annet stemningsbelysning med dimmefunksjon i både soverom og stue. Det finnes en rekke detaljer i boenheten som holder høy standard.
Pilotstolene (Aguti) har samme lekre trekk som face-to-face-sofaene i sittegruppen. Et stort pluss deler vi ut til de buede kjøkkenskuffene. De er, med hånden på hjertet, noe utenom det vanlige.
Selv overskapene gir et eksklusivt inntrykk. Her er ingenting overlatt til tilfeldighetene. Den store garasjen, med luker på begge sider av karosseriet, er utstyrt med lastekroker, oppvarming, belysning og utedusj.
M66 kommer eksklusivt med det Rapido kaller Duna-interiør som innebærer lyst tre. Du kan også velge Nacarat – en mørkere og litt varmere tresort.
TEKNISKE DATA
Rapido M66
Basis: Mercedes Sprinter og AL-KO
Tillatt totalvekt: 4500 kg
Lengde: 754 cm
Bredde (utvendig/innvendig): 235/218 cm
Høyde (utvendig/innvendig): 295/198 cm
Soveplasser: 4
Pris, ca: 1 841 640 kr med ekstrautstyr
Artikkelen ble opprinnelig publisert i Vi Menn nr 5200 2022