Dethlefts Yoka Go
Frir til de aktive
Storkjeftede Yoka Go er en delintegrert bobil der hele bakveggen kan åpnes som hos en bybobil.
Med Yoka Go mener Dethlefts at de har tatt begrepet fritidskjøretøy helt bokstavelig og på alvor. Det dreier seg om en 599 centimeter lang, delintegrerte bobil på Ford Transit-chassis.
Hele veggen åpnes
Den har kvalitetene til en kassebil i form av at hele bakveggen kan åpnes i full bredde. Det åpner for enkel innlasting av SUP- eller surfbrett, downhill-sykler eller mer konvensjonelle sykler.
Svært fleksibel løsning
Løsningen signaliserer at Yoka Go retter seg mot et segment med aktive og fortrinnsvis unge mennesker som setter funksjonalitet foran en lun og koselig salong med tykke sitteputer.
Innredningen ser direkte spartansk ut, men løsningene er svært fleksible med blant annet bærbare hylleelementer. Det meste kan konfigureres etter behov.
Digert garderobeskap
Det hardføre gulvet er utstyrt med skinner, som gjør at passasjerstoler og bord kan flyttes etter behov. Skinnene er også utstyrt med festeanordninger.
Yoka Go er utstyrt med et digert garderobeskap med robuste hyller. Det er såpass stor avstand mellom hyllene at de kan brukes til tursko, sekker, bagger eller hjelmer.
Yoka Go har en startpris på 46 999 euro, men det er foreløpig noe uklart hva som er inkludert av utstyr, som for eksempel den portable oppbevaringskassen i metall. Kjøkkenet kan utstyres med en portabel 35-liters kjøleboks, som virker å være ekstrautstyr.
Artikkelen ble opprinnelig publisert i Vi Menn nr 53 2023