Sexbok øker salget av dette

Nå har undertøysmerket laget sin egen trilogi.

Foto: Youtube (Youtube)
Først publisert

(SIDE2): Undertøysmerket, Agent Provocateur, er kjent for å provosere med sine sexy reklamevideoer - noen av så frekk karakter at de i er ulovlige i flere land. Filmene er ofte av svært høy kvalitet, både kunstnerisk og teknisk, og det er heller ikke uvanlig at vakre kjendiser fronter kampanjene.

Det var i 1994 at Joe Corre, som for øvrig er sønnen til Vivienne Westwood, og hans daværende kone, Serena Reex, grunnla Agent Provocateur. Den første butikken ble åpne i Soho, og nå finnes den eksklusive butikkjeden i 13 land rundt omkring i verden.

Selger kinky undertøy
Ifølge den kreative lederen, Sarah Shotton, har salget fått et realt oppsving de siste månedene og ifølge The Guardian det er «The Fifthy Shades of Grey»-trilogien som får mye av æren for dette.

Salget av såkalte «kinky» varer har nemlig gått til himmels etter at den populære bokserien kom ut på markedet. Spesielt undertøyskjedens raffinerte plagg i bondage-stil skal ha fått bein å gå, og det til tross for at det eksklusive tøyet er svært høyt priset.

Prislapper på 1700 kroner og oppover er ikke uvanlig, og det er grunn til å tro at luksusmerket skor seg godt på folks lyst til å se fin ut under tøyet - noe også markedsføringen av plaggene hentyder.

Foto: Youtube

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Søt hevn
I forbindelse med den store julehandelen har det britiske undertøysmerket virkelig lagt seg i selene, og laget en trilogi som skal lokke undertøyshoppende menn og kvinner til sine eksklusive butikker.

En av videoene er lagt ut på YouTube, og som vanlig spilles det på sex. En ung kvinne ønsker nemlig å hevne seg på en av sikkerhetsvaktene, som følger med på de kontoransattes bevegelser inne på lagerrommet. Iført sexy undertøy tar en ung blondine polaroidbilder av selg selv inne på bakrommet - vel vitende om at hun blir iakttatt via overvåkingskameraet.

Bildene legger jenta i en konvolutt med sikkerhetsvaktens navn og plasserer under treet i resepsjonen. Ett av bildene blir derimot overrakt sikkerhetsvakten som en forsmak på det han har i vente på juleaften.

Sophie Elise helt privat: – Vi bodde i en trang kjellerleilighet og hadde lite...
Pluss ikon
Sophie Elise helt privat: – Vi bodde i en trang kjellerleilighet og hadde lite penger

Se videoen her:(Artikkelen fortsetter under klippet)

Gir englene konkurranse
Foruten å lage en trilogi arrangerte Agent Provocateur sitt første moteshow på fem år, i London, i forrige måned.

Med Abbey Clancy, Peaches Geldof og Sarah Harding på catwalken ga det britiske merket amerikanske Victoria’s Secret konkurranse om å arrangere det meste sexy catwalkshowet.

Engelen fikk imidlertid atskillig større oppmerksomhet enn det stjernespekkede showet i den britiske metropolen, men blir i britiske medier alikevel omtalt som en suksess.

Foto: Twitter/TheMissAP

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Billigkolleksjon
Mer oppermerksomhet er imidertid i vente for luksusmerket. Når gjør nemlig kjeden noe som svært mange designere har gjort før dem, nemlig å lage en rimeligere kolleksjon.

Det er Penélope Cruz (38) og søsteren Monica (35) som skal designe plaggene i den rimelige kolleksjonen, og linjen har fått navnet L`Agent. Ifølge New York Daily News skal plaggene koste omkring 360 kroner og vil derfor være langt billigere enn de øvrige kolleksjonene. Det ventes at Cruz-plaggene vil komme på markedet i 2013.

At det er nettopp Cruz-søstrene som skal designe undertøy for det eksklusive undertøysmerket er ingen tilfeldighet. Det er nemlig Monica som fronter Agent Provocateurs høst- og vinterkampanje. Den spanske skuespilleren følger dermed i fotsporene til blant annet Kylie Minogue, Kate Moss, Rosie Huntington-Whiteley og Helena Christensen som også har vært modeller for undertøysmerket.

Kampanjen heter «Wilhelmina: Show Your True Self» og er inspirert av den Viktorianske tiden i London. Videoen, som er regissert av Tim Pope, skal ifølge WWD være spilt inn i Londons House of Detention og viser Cruz i svært så sexy poseturer.

Se filmen her:(Artikkelen fortsetter under klippet)

Kvinnefiendtlig
Undertøyskjeden har imidlertid vært ute i hardt vær på grunn av sine reklamefilmer. I fjor kom de under lupen til de britiske reklamemyndighetene, Advertising Standards Authority (ASA) på grunn av en vide som ble laget for å promotere den eksklusive Soiree-kolleksjon for sesongen 2011/2012.

På bakgrunn av kun en klage bestemte ASA seg for å vurdere den frekke filmen, som fikk grønt lys og kan derfor sendes på luften. I klagen sto det at snutten var kvinnefiendtlig og forstyrrende, men reklamemyndighetene mener at filmen mest sannsynlig ikke vil føre at mange ville føle seg krenket.

Les hele saken her:Nå er dette lovlig

Reklamefilmen som har vært tilgjengelig på både Yotube og undertøysmerkets hjemmesider viser en kvinne som blir overfalt i sitt eget hjem av en gruppe andre kvinner. Alle skjønnhetene er selvfølgelig ikledt lekkert undertøy, og det er en tydelig seksuell undertone i filmen.

Pupper og lår har blitt vanlige ingredienser i Agent Provocateurs markedsføring, og denne filmen er intet unntak. I den omtalte filmen spilles det også mye på bondage og BDSM, noe som gjenspeiles i både antrekkene og handlingen.

Se filmen her:(Artikkelen fortsetter under klippet)

Kylie ble forbudt
Det er mye som tyder på at Agent Provocateur med glede prøver å tiltrekke seg oppmerksomhet for sine delikate plagg ved å sjokkere.

Som nevnt over har flere reklamefilmer blitt forbudt og en av dem som ble avvist av samtlige britiske TV-kanaler i 2001 er en der Kylie Minogue kler av seg foran kamera.

I Videoen som selvsagt markedsfører undertøyet til Agent Provocateur spiller på at Kylie vil sjekke om det «gjør noe for deg». I den særpregede rosa agentfrakken kler hun raskt av seg til svart blondeundertøy og svarte silkestrømper som hun deretter entrer en mekanisk okse for å vise hva hun er god for.

Se filmen her: