Nakenboken som skaper overskrifter
Fotografen bak denne boken har satt fokuset på baken.
Verden er ikke lenger flat, sier folkene bak nakenboken «Culo». Boken har skapt overskrifter over det meste av verden. Mannen bak heter Mazzucco, men det hele er mer enn en mann og en bok.
Culo er et kunst, mote og popkultur-fenomen som fokuserer på kvinnens rumpe. Ordet er både spansk og italiensk, og fokuserer på former som ikke er basert på kvinner som er tynne - men som har former og har - det folkene bak kaller det «Culo.»
Berømt fotograf
Fotografen Raphael Mazzucco brukte flere år på å reise verden rundt for å finne det han mente var verdens beste rumper. Han har tidligere vært fotograf for både Victoria's Secret og Sports Illustrated Swimsuit Edition, samt kjendiser som Matt Damon og Adrien Brody.
Mest kjent er han nok for hans bilde av Marissa Miller i Sports Illustrated i 2007 hvor hun kun hadde på seg en iPod.
Blant kvinnene som viser sin «culo» i boken er Nicole Scherzinger, Lady Gaga og Irina Shayk. Med seg for å lage boken fikk Mazzuco P. Diddy som har vært den kreative konsulenten for boken.
- Diddy kom for å se på alle bildene og så kom han med innspill og forbedringer. Hvis noe ikke fungerte så forandret vi det, fortalte Mazzuco til The Province tidligere i år.
Liker ikke tynne jenter
Det som var viktigst for Mazzuco var likevel at det skulle være virkelig kvinnelige former i boken:
- Vi ville absolutt ikke ha noen som var for tynne i boken. Jeg mener det er på tide at fokuset forandrer seg. Jeg har aldri trodd på at det å kikke på jenter som ikke ser sunne ut er bra. Jeg liker vakre kvinner, ikke motemodeller.
Mazzuco er for øvrig tidligere fotballspiller i NASL (North American Soccer League).
Du kan se videosmakebiter fra boken under.
Ønsker du å kikke nærmere på boken, samt se noen av bildene fra den kan du klikke under: