- Hadde håpet å få Mills-tubene ut av butikk i løpet av august
Klagestorm mot Mills etter lakktrøbbel.
(SIDE2): Tidligere i år byttet Mills tubeleverandør, men den nye lakken fungerte ikke helt som den skulle, og skallet av ved bruk.
Selv om lakken, ifølge selskapet, er næringsmiddelgodkjent og ikke medfører noen helsefare, så har mange av kundene til Mills latt seg irritere av lakken som skaller av fra kaviar- og majonestubene.
Tilbyr kompensasjon
Celine Sjøberg, kommunikasjonsrådgiver i Mills, sier til Side2 at dette er en lei situasjon.
- De som ønsker en kompensasjon for tuben skal selvfølgelig få det, sier Sjøberg.
På spørsmål om de har opplevd en klagestorm sier hun at det har vært mye dialog mellom Mills og forbrukerne.
På Facebook-siden til Mills har henvendelsene vært mange, og en av de som klaget fikk svar i form av et dikt. Dette har nærmere 16.000 på Facebook likt.
Likevel mener Sjøberg at alle kundene har vært tålmodige og utvist forståelse.
Siden 1. juli har selskapet begynt å bruke en ny lakk, og de regner med at alle de gamle tubene vil være ute av butikkene i løpet av august.
Den siste klagen på deres Facebook-side ble lagt inn tirsdag 1. september.
Butikken avgjør
- Vi hadde håpet at alle tubene med lakktrøbbel skulle være ute av alle landets butikker i løpet av august. Nye tuber med forbedret lakk har vært på plass siden 1. juli, og det vil naturligvis variere litt på eksakt tidspunkt avhengig av hvor i landet du bor og hvor stor rullering de ulike butikkene har, sier Sjøberg.
Kommunikasjonssjef i Mills, Øyvind Vederhus, uttalte mandag til DN at lakktrøbbelet har ført til tap, og at det er snakk om betydelige beløp.
- Kostnadene er det naturlig at leverandøren dekker. Vi er i god dialog og håper saken får den utgangen vi ønsker, sa Øyvind Vederhus.
Denne saken ble første gang publisert 01/09 2015.