Union Street Guest House

Dette hotellet krevde gjestene for 3000 kr per dårlige anmeldelse

Gjett hva som skjedde da internett oppdaget det.

Foto: (Facebook.com)
Publisert

New York-hotellet Union Street Guest House i Hudson er i hardt vær etter at folk oppdaget en noe spesiell klausul i vilkårene overnattende brudepar måtte godta.

- Selv om brudepar elsker Hudson og hotellet, er det ikke sikkert at dine venner og slektninger gjør det samme, skrev hotellet og poengterte at gjestehuset var historisk og rustikk og kanskje ikke passet alles stil.

Denne type "Marriott-gjester" mente hotellet at det var best å sikre seg mot på følgende måte:

- En gebyr på 500 dollar (drøye 3000 kroner) vil bli trukket fra depositumet for hver eneste negative anmeldelse av USGH publisert på hvilken som helst nettside av hvem som helst av bryllupsgjestene.

Dersom den negative anmeldelsen ble trukket tilbake, ville hotellet naturligvis være såpass generøse at det tilbakebetalte beløpet.

Det var NY Post-nettsiden pagesix.com som først skrev om bøteleggingen av negative omtaler, og siden har internett vært mindre greie med hotellet. Kreative skribenter hamrer ut negative anmeldelser på USGHs oppføring på Yelp og Facebook i hurtig tempo.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));

- Dersom dere vil ha bra anmeldelser, er det bedre å oppføre seg bra, ikke true gjestene, skriver én.

I skrivende stund har hotellet 1,5 stjerner på Yelp og kun én stjerne på Facebook.

Foto: Skjermbilde (Yelp.com)

- En spøk

Etter at internettstormen tok av har hotellet endret sine vilkår, og hevdet på Facebook at det hele bare var en gammel spøk i forbindelse med et bryllup flere år tilbake. De hevder også at klausulen aldri har blitt håndhevet, skriver fastcompany.com

En anmeldelse på Yelp fra november 2013 kan imidlertid tyde på noe annet:

Hotellet er ikke det første firmaet som opplever den såkalte "Streisand-effekten" (oppkalt etter Barbra Streisands skjebnesvangre forsøk på å få fjernet bilder av eiendommen sin fra nettet).

Søt hevn etter homonekt

En restaurant i Pittsburg i Texas havnet i hardt vær etter at eierens datter ba to homofile gjester om aldri å komme tilbake.

Beskjeden var ikke til å misforstå: "We don't serve fags here".

Det ble ikke bedre av at faren og eieren av Big Earl’s Bait House And Country Store forsvarte datterens uttalelser da nyhetene nådde de lokale mediene.

Dermed tok et samlet internett på seg oppgaven med å hevne det homofile paret som ble kastet ut, skriver Huffington Post.

På nett skrev folk anmeldelser av restauranten i høyt tempo og hevdet at den egentlig er en bar for homofile. Big Earl's oppføring på yelp.com ble oversvømt med bilder av penisformede gjenstander og homofile par, og bildet av restauranten ble redigert så det stod "Big Gay Al's".

- Et fantasisk sted å ta med en partner av samme kjønn for å vise at du elsker ham/henne like mye som maten. Jo mer utspjåket, jo bedre, skriver en på Yelp.

En annen berømmer restauranten for sin homovennlige atmosfære:

- Det står "Bait House", men det var mer "Bath House" med alle de kåte Texas-cowboyene som flørtet og klapset hverandre på baken.

Likte du denne saken? Del gjerne på Facebook, og følg Side3 for flere godsaker.

Denne saken ble første gang publisert 05/08 2014.

Les også