Fiskehale-øyenbryn er den nye, merkelige trenden på Instagram
Yay eller nay?
2017 var året vi fikk McDonald's-øyenbryn, fjær-øyenbryn, bølge-øyenbryn, og Nike-øyenbryn.
Vi hadde liksom litt håpet på at ting ville roe seg bittelitt ned i 2018, men den gang ei! Det har beauty-instagrammere over hele verden gjort klart.
De siste ukene og dagene har det dukket opp en rekke bilder av beauty-influencere fra hele verden med såkalte fiskehale-øyenbryn.
Ja, det er fortsatt såkalte Instagram-bryn (perfekte tegnede bryn som fader) som gjelder, men med en ekstra liten «hale» oppover.
Blant influencerne som har delt bilde av fiskehale-øyenbryn, er skjønnhetsguru nr. 1, Huda Beauty.
Les også: YouTuber går viralt med øyenbryn som ligner på juletrær
Flere internasjonale medier har skrevet om øyenbrynsfenomenet, blant annet Metro og Allure.
Ifølge Mashable var det Instagram-kontoen @skyzedit, som startet trenden med dette bildet:
Kontoen er kjent for å photshoppe nye makeuptrender på kjendiser og influencere.
Deretter fulgte disse bildene:
Og her er flere som har kommet i etterkant (Instagram kryr av det akkurat nå):
Vi er litt usikre ennå, ass, selv om Instagram ser ut til å D.I.G.G.E. hele opplegget. Hva mener du? Kunne du rocket looken på byen i helgen? 🤔🤔🤔
Denne saken ble første gang publisert 22/02 2018.