Humidmag.com
Humid: Nå er Norges nye, erotiske magasin lansert
Skiftet navn fra Fukt til Humid - og lanserer som nettmagasin.
Obs! Artikkelen inneholder erotiske bilder.
Det er over et år siden vi bragte nyheten om at et nytt, erotisk magasin for nordmenn var på vei. Det het Fukt, var myntet på kvinner og skulle bli tilgjengelig som digitalt magasin på iPad.
Så ble det stille. Lanseringsdatoen 30. april 2015 kom og gikk uten noe magasin. Gründerne hadde ikke tatt høyde for Apples strenge innholdskrav når det gjaldt seksuelt innhold. Fukt ble aldri lansert etter planen.
Men ideen var ikke død, og nå er magasinet endelig lansert - som nettagasinet Humid. Her tilbys leserne innhold fra bildeserier og videoer til intervjuer og erotiske noveller.
- Vi håper å kunne komme med noe nytt hver uke, sier redaktør Anne Marte Stange Smebye (27) til Side3.
Hun forteller at det endelige målet er å lansere Humid som et trykt magasin.
- Nettmagasinet er det første steget for å få det på print. Det er ikke en hemmelighet at det koster å printe, så dette er en del av en langsiktig strategi. Og det er mye gøy vi kan gjøre på nett som vi ikke kan gjøre på print.
Tirsdag 16. august holdt gründerne lanseringsfest. Tilbakemeldingen på magasinet er positiv - stort sett.
- Foreløpig har vi bare fått positive tilbakemeldinger. Og noen flaue og stolte foreldre. Det eneste negative er noen kommentarer fra sure menn etter at dere skrev om oss sist.
Interessert i å lese mer om dette? Meld deg på Side3s nyhetsbrev og få tips om våre beste saker hver fredag. |
Alle er velkomne
Humid lages først og fremst med kvinnen i tankene, og produseres av Smebye og Maria Riis Rasmussen. Mens Smebye har rollen som redaktør med ansvar for tekst, er Rasmussen kreativ redaktør og art director. Men selv om magasinet tar utgangspunkt i kvinnens seksualitet, er det ment for menn også.
- Vi lager det for kvinner, men vi ekskluderer ingen. Vi er ikke et feministmagasin, men fokuserer på den kvinnelige seksualiteten og vil gi et mer nyansert bilde på den. Vi er åpen for litt flere tolkninger av hva sex er for damer, hvordan og hvorfor damer er sexy, sier Anne Marte Stange Smebye.
- Kan menn lære noe fra magasinet?
- Jeg håper ikke de skal lære så mye, men menn jeg får tilbakemelding fra sier at det er deilig med noe mer subtilt, og at det er mer fokus på stemning enn kropp. Jeg tror gutta liker det også, selv om det er et magasin ment for kvinner.
Stemning, personlighet og story
Før magasinet startet opp i 2015, gjennomførte de en spørreundersøkelse blant norske menn og kvinner. Her kom det fram at nordmenn savner realistisk sex, og vil ha noe mer enn den stiliserte nettpornoen.
- Vi satser på stemning, personlighet og story. Samtidig gir vi erotikken en slags oppussing, gjør den litt mer ufarlig. Så vi drar inn mote og bruker eksperter til å heve nivået og gjøre det smakfullt.
- Foreløpig virker det som om dere har mer fokus på det kunstneriske enn det erotiske?
- Enkelte har kommentert på det. Vi har tonet erotikken ned nå i begynnelsen for å bygge tillit og vise at dette ikke er så farlig. Så vil vi fokusere mer på det erotiske etter hvert som vi får den tilliten og folk ser at vi ikke er ute etter å lage noe vulgært.
Målet er å tilby norskprodusert erotikk med uretusjerte kropper og troverdig stemning fusjonert med high-end fashion og kunst. Innholdet er skapt fra en kvinnes synspunkt. Resultatet håper skaperne skal bli vakkert, sexy og pirrende.