Selger som aldri før
Sex-hjelp
Tidene endrer seg ... nå kjøper menn seg gjerne reisemus uten verken å rødme, eller blunke.
Silvia Joveng fra Trondheim driver netthandelstedet rosakanin.no, der hun ikke selger fetevarer, sukker i sekker og tauverk i metervis. Nei, hun selger sexleketøy.
Og som man jo vet, er den slags prima handelsvare. Man er vant til å tenke på kvinner når det gjelder sexleketøy, dildoer og vibratorer og en masse annet stæsj som damer i alle aldre hygger seg med under dyna, enten alene eller sammen med ektemannen, kjæresten eller elskeren.
Og det er jo bare søtt og sjarmerende når 40 år gamle damer møtes på sexleketøyparties og diskuterer høylytt hva de vil kjøpe og hvorfor. En kvartmeters dildo.. jepp, hvorfor ikke? Så går hele venninnehurven hjem til slutt, og hver av dem har en bestillingsliste lengre enn den lengste dildoen.
Menn i overtall
Kombinasjonen menn og sexleketøy har ikke vært ansett som like søt og sjarmerende. Menn har sjelden snakket høyt om reisevaginaer på forretningsreise. Ikke ofte å høre om en mann som har en silikonbasert de luxe-utgave av en kvinne i beredskap hjemme, med to hull nedentil, svære mugger og rødmalt trutmunn
- som aldri har vondt i hodet og er klar for et nyp når det skal være.
Skuff og garderobeskap full av sexleketøy har aldri vært status for menn. Den alminnelige oppfatningen har nok vært: En stakkarslig gris som ikke greier å komme under skjørt og innunder truser.
Men ifølge Joveng stemmer ikke dette:
- Definitivt ikke snakk om stakkarslige menn. Våre mannlige kunder er av alle slag, i alle aldre, fra 18 år til oppi 60-årene - i alle yrker.
I 2010 var 58 prosent av salget til menn. Hittil i år er tallet 67,5 prosent, opplyser Joveng.
Hver måned arrangerer hun homepartyer, for kvinner og menn hver for seg, stundom også begge kjønn. Gjennomsnittlig antall rene mannepartyer er to månedlig.
- En gang hadde jeg 17 brannmenn på party.
Jada, gitt
Joveng forteller at produsentene de siste fem årene har fått blikk for mannemarkedet og brukt ganske mye gryn på produktutvikling av kvalitetssaker menn kan hygge seg glugg i hjel med.
- Onaniproduktene våre er laget for å tilfredsstille på en helt annen måte enn før, sier Joveng og kan ikke la være å snakke om den helt fabelaktige Fuck me Silly 2, en kvinnelig torso med struttepupper, smal midje, delikat kjønnsåpning og prislapp pålydende 3795.
Det koster å værra kar. Jeg blir litt flau og vil heller snakke om været, men hun gir seg ikke:
- Også har vi Tenga-serien, onanipriodukter med meget høy kvalitet - fra Tenga Flip Hole med tre trykkpunkter for 895 til engangsproduktet Tenga Egg for 49 kroner.
- Får håpe på varm sommer..
- Også har vi penispumper.. visste du at man kan få varig tykkere og lengre penis av å bruke pumpe med jevne mellomrom?
- Nå tror jeg jammen sola..
- Også har vi Fleshlight-serien, sier hun og ramser opp mange ulike varianter, fra den som ligner en ølboks til 498 til Fleshlight Vibro Cyclone som koster 869 og ligner en lommelykt.
Oh.. Pamela
Silvia Joveng er glad for at menn i mye større grad enn før er tilgodesett med hyggelige sexprodukter. Hun har registrert at menn er mer produktorientert enn kvinner og leter etter kvalitet.
- Det er slik at kvinner kjøper til seg selv, mens menn kjøper til både seg selv og kvinnen de er sammen med. En ting begge kan ha felles hygge med samtidig, er We Vibe 2, en forbedret etterfølger av We Vibe 1, som var bestselger i 2009 og ble prisvinner ved Venus-messa i Berlin, 2008.
- Hva kan den gjøre?
- Det er en fiks liten sak, en vibrator som kvinnen kan bruke alene eller sammen med en mann. Siden den er flat i formen, kan hun ha både vibratoren og ham inni seg. Den har to motorer, to hastigheter og syv pulserende programmer. Nesten nødt til å få orgasme.
- Men du. Har du en enkel og billig sak jeg uforpliktende kan feie over fra tid til annen?
- Pamela, du kan blåse henne opp og hun har tre åpninger. Hun koster 398.
- Lappesaker inkludert?
- Hun tåler en trøkk.
Denne saken ble første gang publisert 19/07 2011, og sist oppdatert 06/05 2017.