Gutta på skauen
Tøffe-Petter og femi-Odd-Bjørn. Der har du settingen når landets mest populære langrennskjendiser tar'n helt ut på reklameinnspilling for Vi Menn.
La det være sagt med én gang: Odd-Bjørn Hjelmeset tar seg ikke selv voldsomt høytidelig. Når du kan stille på Krigsskolen med rosa pudderbag, ditto ørevarmere og sminkepung med rouge og kost, er ikke «selvhøytidelig» det første ordet vi tenker på.
Sannsynligvis er det bare Odd-Bjørn som er så macho at han kan spille femi-klump på denne måten, og det gjør han til terningkast 6. Petter Northug er med på mange reklameoppdrag for sine sponsorer gjennom sommer og høst, men vi tør påstå at han aldri ler så godt som når han og Odd-Bjørn spiller tøff og femi.
Odd-Bjørns femi-stunt
Slagordet er «La menn være menn» og «Det er ikke uten grunn det er Petter Northug vi sponser».
Reklameserien startet ifjor, med Petter og Odd-Bjørn som lå i senga og leste henholdsvis Vi Menn og Hjemmet, mens Odd-Bjørn fantaserte om spa og var bekymret for sukkerinholdet i den nye sjokoladen. Serien går også på radio, og poengene er de samme: «Brrrrrrr... la menn være menn».
Årets tema er militært, og fredag 8. oktober var Hjelmeset og Northug i ilden på Krigsskolen på Linderud i Oslo. Den militære hinderløypa ble offer for overraskende mange femi-stunt fra Odd-Bjørns side. Petter hadde store problemer med å holde seg alvorlig, som billedkarusellen viser, og flere av opptakene måtte tas på nytt. Den røde tråden er «hvem skal Vi Menn sponse?» - og krigskameratene Northug og Hjelmeset konkurrerer i forskjellige øvelser. Resultatet ser du både på TV og i print, og hører på radio utover høsten.
Denne saken ble første gang publisert 18/10 2010, og sist oppdatert 06/05 2017.