Du er hva du spiser
McDonald's er ikke bare kongen av guilty pleasure i matveien. Nå satser de på å dekke flere arenaer. Med på laget har de blant annet fått med seg Marcus Hellner.

Kan du ikke få nok av McDonald's mest poppis burger, Big Mac'en, som siden 1968 har samlet sultne junkfoodelskere verden over med sin tre-lags burgerbrød og to store burgere? Da har vi gode nyheter. Nå kan du gå, stå og sove omgitt av «favorittburgeren».
McDonald's i Sverige har nemlig lansert en kolleksjon med klær og tilbehør med print av Big Mac-burgere på hvit bakgrunn, og som lett kan kjøpes online på den svenske siten The Big Mac Shop.

Kolleksjonen, som består av blant annet pysj, gummistøvler, en regnkappe til bikkja di, samt tapet og sengetøy, ble lansert under et heidundrende moteshow i Stockholm nylig.
«Vi er stolte av vår Big Mac - den mest populære burgeren i verden og i Sverige. Hvert år blir det solgt millioner av Big Macs, og den har en stor tilhengerskare. Derfor har vi valgt å selge Big Mac-produkter eksklusivt i Norden på vår web-shop», sier en talsperson for McDonald's i følge The Independent.
Det er ikke første gang McDonald's setter sitt preg på moten. I fjor lot den amerikanske designeren Jeremy Scott seg inspirere av den gylne måke til sin debut for det italienske motehuset Moschino.

Moteshowet McWalk er en del av den internasjonale kampanjen imlovingit24. Kampanjen går ut på å overraske og skape glede på en uventet måte.
De forskjellige delene av kolleksjonen koster rundt 3-400 kroner, og overskuddet av salget går til Ronald McDonald Barnefond, et fond som støtter utdanning til barn.

