Spørsmål til jordmor:
Er litt bekymret akkurat nå. har vært på en ekstra ul på sykehuset i dag(er 23+5) og fikk beskjed av jm at jeg måtte komme tilbake på ny ul i uke 32 for hun mente morkaken lå litt langt nede?? ka betyr dette?? har ikke lyst på keisersnitt..ønsker virkelig å kunne få en normal fødsel.... håper du kan forklare meg hva dette betyr, og kanskje berolige meg litt.. takk for en flott side

Svar:
Det trenger ikke å bety at du trenger å bli forløst med keisersnitt. Det er uansett viktig at den blir sjekket. Det er ofte at morkaken kan ligge "litt langt " nede på denne tiden , og den kan trekke seg opp. Prøv å ikke ta sorgene på forskudd, det gjør bare at du får dårlige dager. Det er viktig at du tenker positive tanker for dette lille barnet som vokser i magen din. Spør igjen om dette ikke gir deg ro.