Spørsmål til jordmor:
Jeg er 9 uker og fryser noe forferdelig med mye gåsehud nesten hele dagen og kvelden i 6 uker nå. Blodprøver av jern og stoffskifte var fine. Slik var det ikke i forrige svangerskap og jeg har heller ikke funnet noe sted at dette er et svangerskapstegn?

Svar:
Det er mange som kan beskrive det du opplever nå. Faktisk gravide som fryser så mye at jeg anbefaler de å ta på seg ullkluter. Kroppen din bruker mye energi på og "produsere" et lite barn i magen din. Var du gravid sist på samme årstid sist? Kanskje er det et annet kjønn du har i magen? I hvert fall så er det ikke ukjent for meg som jobber i svangerskapsomsorgen. Kle på deg, og ull helt innerst. Det pleier å bli litt bedre når du har passert uke 13.