VW Passat Alltrack

Nye Passat Alltrack hjelper deg å rygge med henger

VW Passat Alltrack kommer i oktober. Her er helt nye bilder av bilen.

Først publisert Sist oppdatert

VW Passat Alltrack kommer i første omgang i tre motoralternativer til Norge. En rimeligere bensinvariant med 2,0-liters TSI-motor på 150 hestekrefter, 4Motion-firehjulstrekk og manuelt gir kommer senere.

Disse kommer først, og så mye koster de. Prisene er eks. frakt- og leveringsomkostninger.

* 2,0 150 hk/340 Nm TDI 4Motion manuell:  470 000 kroner
* 2,0 190 hk/400 Nm TDI 4Motion DSG: 540 300 kroner
* 2,0 240 hk/500 Nm TDI 4Montion DSG: 603.500 kroner

Det oppgitte forbruket og CO2-utslippet varierer fra 0,49-0,55 l/mil og 130-145 g/km avhengig av modell. Versjonen med 240 hk og et dreiemoment på 500 Nm skal greie 0-100 km/t på 6,4 sekunder.

Passat Alltrack har samme standardutstyrsnivå som Highline men skiller seg ut med høyere bakkeklaring (17,4 cm) og offroad-pynt. Forskjellige kjøreprogrammer er standard der du kan velge mellom "Eco", "Comfort", "Normal", "Sport" og "Individual".

I Norge er også Off-Road-program og nedstigningsassistent (hill descent) standard. I off road-modus endres karakteren på demping, motor og gir.

Her finner du alt vi har skrevet om stasjonsvogner med høyere bakkeklaring og 4x4

(Artikkelen fortsetter under bildet)

JOYSTICK: Med  speiljusteringsknappen stiller du inn ønsket ryggevinkel på tilhengeren. Deretter styrer bilen styrer rattet, mens du betjener gass og brems.
JOYSTICK: Med speiljusteringsknappen stiller du inn ønsket ryggevinkel på tilhengeren. Deretter styrer bilen styrer rattet, mens du betjener gass og brems.

Hjelper deg å rygge med henger

Alltrack kan trekke 2,2 tonn og dersom du hater å rygge med henger, så kan Alltrack fås med tilhengerassistenten "Trailer Assist" (4600 kroner, fås også på Passat for øvrig) som hjelper deg å manøvrere tilhengeren på plass. Systemet er ikke helautomatisk, men hjelper deg med å holde vinkelen på hengeren.

Ryggekameraet registrerer tilhengerens vinkel og hengerens lengde slik at ingen ytterligere innstillinger er nødvendig.

Føreren stiller kun inn ønsket ryggevinkel på tilhengeren ved hjelp av speiljusteringsknappen og systemet overtar styringen mens føreren betjener gass og brems.