offroad-camper

Rå offroad-luksus

Bobilen for de som vil ta turen utenfor allfarvei.

BOBIL FOR ENHVER ANLEDNING. Egnet for terrengkjøring og overlegen konstruksjon – noe som også merkes på prisen.
Publisert Sist oppdatert

Basis er en Mercedes Unimog U 4023 - som skilter med 5,2-liters motor på 231 hestekrefter - og et dreiemoment på 900 newtonmeter. Men terrengkjøringsegenskapene er det ikke motoren som sørger for, derimot den høye bakkeklareringen, firehjulstrekket, differensialsperrene, og reduksjonsgirene. I tillegg kommer bobilen med åtte høy- og lavgir forover, og seks høy- og lavgir bakover.

LUKSUS: Kjøkken med arbeidsplate i naturstein, 110-liters kjøleskap, fryseboks, og stekeovn.

Rammen tåler ekstreme vridninger. Med trepunktslager for førerhus, motor, og girkasse, samt hjuloppheng med skyverørsteknikk, tverstag og skruefjærer, har vogna en veltevinkel på 30 grader. Med slike egenskaper å slå i bordet med, er den opptil 9,8 tonn tunge EX 435 (maksimalt to tonn nyttelast) godt nok utstyrt til å forsere det meste av ulendt landskap. Bodelen tar sikte på å huse to.

Bimobil EX 435
Bimobil EX 435
Bimobil EX 435
Bimobil EX 435

Her er rikelig med plass, som for eksempel i sittegruppen bak, der det - grunnet tre omliggende vinduer - er godt utsyn. Ei dobbeltseng kan senkes over sittegruppen, og byr på 198 x 150 centimeter liggeflate. Kjøkkenet er romslig, og har arbeidsplate i mineralkompositt, 110-liters kjøleskap, fryseboks, og egen stekeovn. Badeværelset er raust innredet og har dusjkabinett med rustfritt stål og fot-kar. Og ferskvannstanken på 300 liter rekker til mer enn bare en rask kattevask. Ulempen med Unimog-bobilen er at den koster flesk. Pris: Fra 279 590 Euro.