Sessa MARINE er tilbake i norge
Luksushytte på sjøen
Dersom du drømmer om en ganske stor og italiensk luksusbåt, så har du straks sjansen til å ta et eksemplar av arten i nærmere øyesyn.
Sessa Marine ble etablert 1958 og mange år hadde Sessa en norsk importør gjennom Båtsport Import AS. Båtprodusentens Key Largo-modeller var populære i Norge. Selskapet er imidlertid ikke lenger virksomme med Sessa Marine. Nå gjør imidlertid merket et slags comeback i Norge gjennom Carver Yachts Scandinavia ApS. Det danske selskapet er blitt skandinavisk importør av de italienske båtene.
Modellen C38 ble introdusert for første gang på båtmessen i Genova i 2009, og på Sjøen for alle får nye Sessa C38 skandinaviapremiere. C38 kommer med nye og større vindusflater og nytt interiør. Modellen har et tofarget skrog i champagne/hvitt, elektrisk soltak i glass, tofarget polstring og tregulv. Vegger og tak er kledd i alcantara, som er blitt et vanlig tekstil i luksusbiler.
LES OGSÅ: Banebrytende weekend-modell
Badet om bord er raust og har separat dusjkabinett. C38-modellen kan også friste med ekstra kjøleskap, mikrobølgeovn, keramiske kokeplater i kjøkkenet, elektrisk grill i cockpit, TV i salongen, musikkanlegg med ekstra subwoofer, samt teakdekk i cockpit og på badeplattformen.
Prisene klare
Med 2 x 300 hk Volvo Penta D4 motorer med joystick-styring har båten en toppfart på 36 knop og har en optimal marsjfart på 28-29 knop, ifølge importøren.
Prisene på C38 starter på 3 670 000 kroner. Modellen som stilles ut på Sjøen for alle har masse ekstrautstyr, og med 2 x 300 hk Volvo D4 med joystick selges den for 4 090 000 kroner.
LES OGSÅ: Dette er de mest brukte passordene
Større enn Key Largo
Carver Yachts Scandinavia ApS ble startet i 2016 av Niels Stielund, og er et 100 prosent eiet datterselskap av Stielund Invest ApS. Niels Stielund har vært aktiv seiler i mange år. I 2014 kjøpte Stielund selv en Carver C37 hos Carver Yachts i USA.
Etter to fine båtsesonger besluttet han sammen med Carver Yachts i USA å starte Carver Yachts Scandinavia ApS. Slik brakte han Carver-navnet til Skandinavia. Siden den gang har virksomheten vært representert på utstillinger og båtmesser i Danmark og Sverige – og nå er tiden altså kommet til Norge.
Stielund mener at modellen Sessa C38 er ytterst velegnet for nordisk klima. Den er betydelig større enn de åpne Key Largo-båtene som en del nordmenn har stiftet bekjentskap med.
Like vanskelig
Stielund drev med salg og service til virksomheter innenfor grafisk industri i Skandinavia før han ble båtimportør.
- Det er faktisk ikke så stor forskjell på å selge maskiner og produkter til den grafiske industri, og selge båter til Skandinavia, mener han.
LES OGSÅ: Slik blir Audi Q4 e-tron
- Det er vanskelig å leve av begge deler. Men i bunn og grunn handler det om det samme: Nemlig å love kundene litt mindre enn du i virkeligheten kan levere, og dermed levere litt mer enn hva kunden forventer. Slik blir de glade og fornøyde – og det kan man saktens leve av, uttaler dansken.