Nesten komisk at dette ikke er toppmodellen
Innvendig er den bedre enn noen gang.

Audi S6 har tilnærmet RS-ytelse, og nå har den fått flere milde oppgraderinger som gir mer trøkk.
Endringene til den vanlige A6-en finnes også her, men motoren i S6 er oppgradert med 30 hk. Dette innebærer at den herlige 4-liters V8 tvillingturboen (brukes også i Bentley Continental GT) nå har 450 hk og 550 Nm. Kreftene overføres effektivt via en syvtrinns girkasse og firehjulsdrift. Luftfjæring som senker biler 20 mm er standard.
S6 er rask, og det er nesten komisk å tenke på at S6 med sine 450 hestekrefter ikke er toppmodellen i 6-familien. Det finnes et enda raskere familiemedlem i form av Audi RS6 Avant med 560 hk.
Selv om S6 er raskere enn før, er den fremdeles en diskré og overveldende rask sedan - eller stasjonsvogn - som for det meste ikke lager trøbbel. Understellet takler vekten svært bra sammen med Audis litt kunstige, men nøyaktige styring.
Legg til sportseksos, så får du en herlig metallisk rasping. Den kommer naturligvis også med et upåklagelig interiør, som nå er bedre enn noen gang grunnet oppgradering av underholdningselektronikken.

Dommen
Overveldende fart, og i tillegg komfortabel – om du konfigurerer den riktig.
Tekniske data
Motor: 3993 ccm, V8, 4WD
HK: 450
Dreiemoment: 550 Nm
0-100 km/t: 4,4 sekunder
Toppfart: 250 km/t
Forbruk: 0,92 l/mil
CO2-utslipp: 214 g/km
Vekt: 1895 kg
Pris: 1 287 200 kroner