Førsteinntrykk: Knaus SKY i 700 LEG
Masse plass på dass
Skyvedør som gjør badet større. Et kjøkken verdig en kokk. Både senkeseng og enkeltsenger. Panoramautsikt fra førerhuset og en 150 hesters automat under panseret. Med Knaus Sky i 700 LEG ferdes man med stil.
Det handler om en blanding av toppklasse, brukervennlighet og små detaljer. Vi får skynde oss å legge til at versjonen av Knaus SKY i 700 LEG som vi kjørte hadde utstyr for rundt 200 000 kroner. Den største utgiftsposten er 150 hester automat i stedet for 115 hester manuell i grunnpakka.
Fra førerplassen har man panoramautsikt. Vi setter ellers stor pris på elektriske og oppvarmede sidespeil, airbag også på passasjersiden, elektrisk stigtrinn ved fordøren, elektronisk stabilitetskontroll (ESP) med traction og ryggekamera. Dessuten er stolene av nyeste modell med justerbar setevinkel.
Gode oppbevaringsmuligheter
I entreen er det knagger og et rommelig skoskap. I det L-formede kjøkkenet er oppbevaringsmulighetene supre med store dype skuffer og flere trådkurver. Trådkurver finnes også i det største skapet. Håndklær og kluter har fått en egen avdeling, og her er også brukervennlige detaljer som krydderhylle, doble 230-uttak. Soft-close-funksjon og tre bluss på rad.
Blussene plassering gir et arbeidsområde på 30 c 45 centimeter. Vi takker. Vi noterer også ovn og 190 liters kjøl/frys med AES-funksjon. Ventilasjonen besørges av vindu som kan åpnes og takluke.
Les flere førsteinntrykk og tester på Allt om Husvagn & Camping
Sofaen med setebelter har god sittekomfort med behagelig støtte for korsryggen. Bordet kan justeres på alle mulige måter. Det liker vi. Her er også godt lys takket være Midi-Heki-takvinduet (70 x 50 centimeter) og lysene under senkesengen.
Knaus Sky i 700 LEG
Pris: Cirka 850 000 kroner. Testbilene hadde De Luxe-dørpakke, Fiat-pakke, Media-pakke, Sky i-pakke, Dekor-pakke, elektrisk stigtrinn under inngangsdøren, solskjerming til vinduene, konvertering av enkeltseng til dobbeltseng, Alde-oppvarming, markise, tregulv til dusjrom, 190 liter kjøl/frys, vannbåren gulvvarme, Truma Duo Comfort, fjernvisning for Truma Duo Comfort, spiralfjærer (Goldschmitt), automat, varmeveksler, garasjedør førerside med belysning og tak i tekstil.
Motor: Fiat Ducato 2,3 liter 150 hk
Lengde/bredde/høyde: 744/290/234 centimeter
Totalvekt/hengevekt: 3500/2000 kilo originalt
Egenvekt: 3235-3285 kilo
Antall passasjerer: 3
Antall sengeplasser: 6
Vribare spotter og takluke
Taksengen betjenes manuelt, og er en av tre faste senger i Knaus Sky i. De andre to er enkeltsenger på respektive 200 x 87 og 195 x 87 centimeter.
Ved hjelp av en uttrekkbar midtdel kan de enkelt gjøres om til en stor dobbeltseng med en bredde på 210 centimeter. Mellomlister er på plass, det samme er vribare spotter og takluke. Det er god plass til sengelektyre og annet i hyllene.
For å adskille rommet kan du velge mellom en gardin i all enkelhet eller åpne toalettdøren helt slik at den integreres med veggen mellom dusjkabinett og kjøkken.
Trodde toalettet var trangt
Og apropos vegger og toalett: Vi syntes først toalettet virket trangt, men det var før vi oppdaget den smidige skyvedørsløsningen.
Vips, så ble den ene veggen 24 centimeter lengre, og plutselig var plassen svært tilfredsstillende. Utover denne fikse løsningen finnes også fire knagger, 230-uttak, dopapirholder, lysbryter i barnevennlig høyde, samt mye oppbevaringsplass. Ved siden av toalettet finner vi separat dusjkabinett med treplatting og takluke.
Mye er ekstrautstyr
Garderobene finnes ved fotenden av enkeltsengene. De måler 54/34/54 centimeter (Hengehøyde/bredde/dybde). Under fotenden av sengene er det to store oppbevaringsrom.
Garasjen har et knippe lastekroker på skinner. Det gjør det lett å få festet bagasje med stroppene. Garasjen har lys på begge sider. På bobilene førerside finnes i tillegg et oppbevaringsrom som er oppvarmet. Det er også verdt å nevne at ytterdøren har vindu, oppbevaringslommer og papirkurv.
Ja, utstyr finnes det nok av i Knaus Sky i 700 LEG, men mye av det er ekstrautstyr. Det er verdt å huske.
Les også:
Førsteinntrykk: La Strada Avanti EB - Mye bobil for pengene
Prøvekjørt: Polar Grizzly - Bobilenes vinterkonge
Gedigen bobil for to- og firbente
Denne saken ble første gang publisert 16/04 2014, og sist oppdatert 03/05 2017.