Mercedes-Benz S63 AMG by Mansory

Opp til 1000 hester, dreiemoment i lastebilligaen og 22 tommere

Slik går det dersom du setter bort din S63 AMG til trimming hos Mansory.

Sist oppdatert

Mansory har forfinet mange av verdens mest eksklusive biler i en årrekke, og har i tillegg til diverse modeller av de tyske premiummerkene som BMW, Audi, Mercedes og Porsche, trimmet og pyntet modeller fra Ferrari, Lamborghini, Aston Martin og ikke minst Bugatti Veyron.

Det var vel bare et spørsmål om tid før Mansory la vantene på nye Mercedes S-klasse.

Luksus-tuneren tilbyr allerede oppgraderinger til tjue Mercedes-modeller, og nye S-klasse er siste tilskudd på stammen. En bil som er stinn av luksus allerede i originalutførelse.

300 km/t

Og det er ikke hvilken som helst S-klasse. Mansory plukker fra øverste hylle og brukt AMG-versjonen S63 AMG som basis. En basis med 585 hestekrefter.

Du har to valg, dersom du setter bort din S63 AMG til trimming hos Mansory. To effektvalg. Mansory bygger nemlig to varianter av S63 AMG – M800 og M1000.

Navnene antyder antallet hestekrefter de henter ut av den allerede effektstinne basisen, altså 800 eller 1000 hestekrefter. Dreiemoment i lastebil-ligaen følger med på kjøpet – 1200 eller 1400 Newtonmeter.

Det gir smått utrolige ytelser. M1000 dundrer fra stillestående til 100 km/t på kun 3,2 sekunder og har en elektronisk begrenset toppfart på 300 km/t.

BYGGET FOR FART: Stylingen og de fete hjulene gir et tydelig hint om at det skjuler seg ekstra krutt i motorrommet. FOTO: Mansory
BYGGET FOR FART: Stylingen og de fete hjulene gir et tydelig hint om at det skjuler seg ekstra krutt i motorrommet. FOTO: Mansory

To-og-tjue tommer

Smaken er som baken, derfor tilbyr Mansory en rekke felger til M800 og M1000. Selve juvelen i samlingen er 22-tommerne på bildet, der hver felg er frest ut av et stykke aluminium.

Felgene er skodd med dekk fra Vredestein i dimensjonen 255/30ZR22 foran og 295/25ZR22 bak.

Karbonstyling

Eksteriøret har selvfølgelig ikke fått være originalt. Når Mansory har trimmet og stylet bilen, ja så skal det synes.

Panseret, frontfangeren, speilhusene, sideskjørtene og bakfangeren er erstattet med nye deler produsert av Mansory. Deler i vektbesparende karbonfiber.

De bytter også ut det originale eksosanlegget, både for at motoren skal puste bedre, men også for å gi bilen en lyd som står i stil til ytelsene.

GANSKE ORIGINAL: Mansory gjør ikke store endringer i interiøret i M800 og M1000, men er du betalingsvillig, gjør de gjerne om hele interiøret. FOTO: Mansory
GANSKE ORIGINAL: Mansory gjør ikke store endringer i interiøret i M800 og M1000, men er du betalingsvillig, gjør de gjerne om hele interiøret. FOTO: Mansory

For enhver smak

Mansory holder en overraskende lav profil på innsiden i M800 og M1000. Pedalene, rattet og fotmattene er byttet ut, og terskellistene er erstattet med nye lister med Mansory-logo.

Er du villig til å grave enda dypere i pungen, er det dog kun fantasien som setter grenser. Mansory trekker gjerne om hele interiøret og erstatter alle paneler, om det er ønskelig.

HØY TERSKEL: Karbonfiber veier lite, tåler mye og gir skikkelig racerbilassosiasjoner, og koster selvfølgelig flesk. FOTO: Mansory
HØY TERSKEL: Karbonfiber veier lite, tåler mye og gir skikkelig racerbilassosiasjoner, og koster selvfølgelig flesk. FOTO: Mansory

Denne saken ble første gang publisert 15/12 2014, og sist oppdatert 02/05 2017.

Les også