Dette skjer når Tesla-sjåføren tråkker ned gassen

Spinnville reaksjoner på akselerasjonen i P85D.

NESTEN INFARKT: Sjåføren sier han skal telle til tre før han gir gass, men gir flatt jern allerede på "en". 3,4 sekunder senere går det i 100 km/t.
Publisert Sist oppdatert

Akselerasjonen i Tesla Model S P85D er helt rå. Den er rett og slett på superbilnivå.

Vi har sett Model S P85D knuse både Lamborghini Aventador og Ferrari 458 Italia i akselerasjonsdueller, og den skal ifølge Tesla klare 0–100 km/t på 3,4 sekunder.

Vi har ingen grunn til å tvile på tallene.

Blant de raskeste

Vi har selv testet akselerasjonen i P85 mot Audi R8 V10, Mercedes-Benz SLS AMG, ML 63 AMG, CL 500 4Matic og en rekke andre motorsterke biler, og P85 sparket skikkelig godt fra seg.

P85 var blant de aller raskeste i akselerasjonsintervallene 60–100 km/t og 80–120 km/t, der den uanstrengt feiet i mål på 2,5 og 3,1 sekunder.

MOBILEN GLIPPER: G-kreftene er så heftige at mobiltelefonen rives ut av hendene til jenta og flyr bakover.

Mer kraft og firehjulsdrift

P85D er enda kjappere.

Ikke bare har den mer motorkraft, men den har også firehjulsdrift.

Og som kjent er dreiemomentet i elmotorer fulltallig fra null omdreininger, så det er ingen forsinkelse idet Model S setter avgårde.

Men, tørre fakta er en ting.

Folks reaksjon når de blir skutt ut av en kanon, er en helt annen.

«Insane-mode»

Ta deg tid til å se videoene under – du vil garantert få deg en god latter.

Videoen nederst i artikkelen viser akselerasjonsmåling av P85D med proft måleutstyr, der den i «Insane-mode» (bra navn!) sprinter 0–60 miles per hour (96 km/t) på kun 3,2 sekunder.

 

</div>

 

<p>Akselerasjonsmåling av P85D med proft måleutstyr: <iframe frameborder="0" height="475" src="https://www.youtube.com/embed/yYj7y0stOzA" width="840"/> </p> </div>