Mercedes G65 AMG
Denne Mercedesen mener business
Nok av hester og Apple-produkter.

Brabus 800 "iBusiness" er navnet på kjøretøyet som antakelig blir noe mer vanlig å se i Shanghai og Dubai enn på Toten. Som navnet iBusiness signaliserer inneholder bilen et visst antall Apple-produkter. Kjernen i multimediasystemet er en Mac Mini og en Apple-TV som er plassert i bagasjerommet.
Sofaen bak er erstattet av to individuelle seter med en diger senterkonsoll mellom. I konsollen finnes blant annet et kjøleskap, uttrekkbare arbeidsbord, samt dokkingstasjoner med lading for iPad Mini og iPod Touch. Det er også gjort plass til tastatur, mus og USB-port for Mac-en i bagasjerommet.
En 15,6-tommers LCD-skjerm kan felles ned fra det Alcantara-kledde taket. For å aktivisere skjerm og Mac kan man bruke Brabus' egen Remote-app. Multimediasystemet styres med iPad-en. iBusiness har også høyhastighets nettforbindelse og LED-leselys i taket.
Større turboer
Som nettforbindelsen er også bilens ytelser i høyhastighets-klassen. Det sørger en 6,0-liters V12 biturbo-motor for. Brabus 800 er basert på Mercedes G 65 AMG, men der AMG-en leverer 620 hk og 1000, yter Brabus-versjonen hele 800 hk og 1420 Nm. Dette er gjort mulig ved en viderutvikling av bilens turbosystem. Brabus-turboene utvikler et høyere ladetrykk enn AMGs, og fire vannavkjølte ladeluftkjølere sørger for lavere lufttemperatur til turboene. Til dette systemet hører også gigantiske luftinntak foran.
iBusiness skal dermed greie 0-100 km/t på 4,2 sekunder. Toppfarten er elektronisk sperret på 250 km/t.

Justere utvendig lyd
Bilen er en såkalt widebody, med blant annet bredere skjermer foran og bak som gjør bilen 12 centimeter bredere enn AMG-versjonen. De enorme hjulbuene har dermed plass til de smidde Platinum Edition-felgene på 23 tommer som er kledd med 305/35 R 23-dekk.
Fjæringene har Brabus videreutviklet i samarbeid med Bilstein. Stivheten på dempingen kan justeres manuelt med en knapp i senterkonsollen.
Som andre Brabus-modeller med V12-er har iBusiness en "Coming Home"-innstilling som demper lyden fra eksosen. Men dersom du absolutt vil fortelle hele nabolaget at du er på vei hjem, velger du "Sport"-innstillingen.
iBusiness-konseptet til Brabus kan også fås til S-klasse.
Les også:

227 biler som det blir rift om i Norge
Test: Mercedes S63 AMG mot den 35 år gamle luksusbilen 450 SEL 6,9