Bruktbiltips
Bruktbilene under 200.000 kroner
Våre eksperter har plukket fram sine bruktbilfavoritter under 200.000 kroner.
Klikk Bil blir har Norges største redaksjon som spesialiserer seg på bil, båt og mc. Våre biljournalister har lang erfaring med testing og er lidenskapelig interessert i alt med fire hjul og motor.
Hvis du er på jakt etter bruktbil, kan disse tipsene hjelpe deg på veien. Bilene vi her har plukket ut, er våre favoritter basert på egne erfaringer.
Under finner du våre favorittbiler til under 100.000 kroner. Det er mange fallgruver når du skal kjøpe bruktbil, men vi har også en rekke råd for deg som er på jakt etter noe nytt å pynte opp gårdsplassen med.
Les også:
Terje Bjørnsen
Fagsjefen for Klikk Motor er på jakt etter en bil som er morsom å kjøre, har god plass til to og ikke er altfor dyr i drift.
2005 BMW 118d
Jeg har alltid likt 1-serien. Kjøreglede som i større, dyrere BMW, fint antispinn/ESP-system og fin førerplass. Selv om bakseteplassen er snau, er mine dager som småbarnsfar over.
Jeg velger en 118d med 122 hk fremfor 116i på grunn av det ekstra dreiemomentet som kommer godt med til vanlig kjøring, og at bilen går billigere spesielt ved by/nærkjøring som (dessverre) utgjør mesteparten av min kjøring.
Atle Gulbrandsen
Atle er redaksjonens racerbilfører og en innbitt dieselhater. Til daglig kjører han en 2003-modell Audi A4 2,0 Avant.
2003 Audi A4 1,8T Quattro
Nå har jeg en brukt A4 Avant, og det er en fin bil det også. Nå kan du få de for under 200 000 kroner.
Øyvind Jakobsen
Stasjonsvognelskeren og redaksjonsmesteren i forplantning med kort mellomrom er opptatt av både plass og kjøreegenskaper.
Mazda 6 1,8 Touring
Mazda er ofte en vinner på kvalitetsstatistikker. Kjører godt, bra kvalitetsinntrykk. Bittelitt trangere enn direkte konkurrenter.
1,8 bensin gir tilstrekkelig kraft. Diesel blir dyrere, men gir vesentlig bedre kraftfølelse.
Les vår test av verstingversjonen MPS her
Geir Svardal
Mangeårig biljournalist som byttet ut sin BMW 3-serie coupé med 19-tommere til fordel for en snusfornuftig Ford Focus med dieselmotor for et års tid siden.
2004 Subaru Legacy 2,0 FC AWD stv.
Jeg har selv eid en 2004-modell Legacy, og dette er kanskje den fineste modellen jeg noen gang har hatt (og jeg har hatt alt for mange!). Komfortabel, pålitelig, god plass - en fryd å bruke.
Denne har manuelt gir, og det kan være like greit, siden jeg ikke var helt fornøyd med automatkassa min Legacy hadde (vel, den var ok - men i cruisemodus gikk den av og til bananas i motbakker).
Vær obs på at Legacy før 2005 ikke hadde elektronisk stabilitetskontroll, men personlig savnet jeg det aldri, siden bilen hadde en balansert og skikkelig firehjulstrekksystem.
Pål André Skogen
Redaksjonens yngstemann er mest opptatt av kjøreegenskaper og morofaktor, for familie er fortsatt ikke noe tema.
2001 Subaru Impreza WRX 2
Hver gang snøen begynner å dale ned fra himmelen drømmer jeg om en Impreza med litt krutt under panseret.
Denne bilen har gått langt, og et annet alternativ under 200.000 kunne vært forgjengeren Impreza GT. Denne havner rett over grensen, men ser ut til å være velholdt.
Les også: Disse bilene holder best
Denne saken ble første gang publisert 25/05 2009, og sist oppdatert 05/05 2017.