308 får en markant front, akkurat slik vi er blitt vant til å se nye Peugeot´er.
Den litt spesielle hekken bidrar til at en kjenner igjen en 308.
Interiøret skal være preget av en mye bedre kvalitetsfølelse enn i forgjengeren.
Bilen blir tilgjengelig med et digert glasstak, som gjør det lyst og trivelig i bilen.
308 kommer med et stort knippe motorer, og skal være enda bedre å kjøre enn 307.
Bilen får mer utstyr enn 307, og kvalitetsfølelsen skal være god.
308 kommer både som tre- og femdørs kombicoupé. Flere modellvarianter som stasjonsvogn og cab vil komme.
Du kan også bestille bilen med integrert navigasjon, og får da en stor fargeskjerm som kommer opp i midten av dashbordet.
Både komforten og kjøregleden skal være forbedret i forhold til 307.
Det store glasstaket gjør det lyst inni bilen.
Midtkonsollen ser velkjent ut, men likevel er mye nytt og penere.
Med tanke på hvor godt 307 kjører, håper vi virkelig Peugeots lovnader stemmer.
I tredørsvariant blir 308 enda hakket tøffere og mer markant.
Bagasjerommet er relativt digert, og bakseteryggene kan naturligvis legges ned.
De minste modellene ruller på 15-tommere, mens du kan bestille opptil 18-tommers hjul om du vil. Alle dekkene er av lavfriksjonstypen, for å spare drivstoff.