Fronten er mye mer åpen, skjermene er bredere, sideskjørtene dypere, og kontrasten mellom gull og svart karbon er jo egentlig også ganske tøff.
Hekken er også bygd om, med en større diffuser av karbonfiber. Dessuten er jo de digre hjulene godt synlige.
Mansory har gjort mye med interiøret, også. Vi skal ikke si hva vi mener om dette her, men det er i hvert fall gjennomført. Og de sier selv at de har brukt de aller beste materialene, og at finishen skal være upåklagelig.
Den ordentlig åpne fronten gir mer kjølende luft til motorrommet, noe som sikkert er greit siden de også har trimmet den til 700 hk.
Tunerens egendesignede felger skal være lettere enn de som sitter på SLR fra fabrikken, med alle fordeler det medfører.
Også innsiden av måkevingedørene har fått full behandling hos Mansorys salmakere.
Vi blir egentlig aldri lei av å se bilder av en SLR med åpne dører.
Endringene av karosseriet skal ikke bare ha kommet utseendet til gode; aerodynamikken skal være bedre enn på en standardbil, noe som gir bedre egenskaper i høy fart.
Mansory har byttet ut en rekke deler på bilen, og lar karbonfibrene synes både her og der.
De 32,5 centimeter brede bakdekkene har sannsynligvis nok å rutte med når 700 hk og 880 Nm forsøker å finne feste.