Nyhet Princess F58
Formet som en klassiker
Princess har stålkontroll på sine flybridgemodeller.


Det er noe erkebritisk over den nye F58-modellen fra Princess. Klassisk, elegant design – ikke prangende, men likevel med en aura av eksklusivitet. Det samme gir seg utslag innvendig, der kvalitet og britisk understatement ligger solid som betong i bunnen.
Slik Princess-kjennere vet står F for flybridge og er blant de aller mest populære modellseriene i Norge. Her får du sannelig nok flybridge for pengene: Den er trukket langt ut både i front og akterover. Dermed blir det ballsal på toppen. To store U-sofaer på styrbord, wetbar akter og to enkeltseter på styreposisjonen.
Slik dagens mote dikterer er fordekket ikke lenger bare for trosser og ankervinsj, her finner du en sofa og to store solsenger. Akterdekket har naturlig skygge fra flybridge og stiller med sofa, bord og selvsagt svær badeplattform.

I cockpit kjenner vi igjen løsningene fra andre Princess-modeller med stor U-sofa i midten, en mindre sittegruppe akter ved den rommelige byssa, og to enkeltstoler på førerplass til styrbord side.


Under dekk lider man ingen nød. De seks køyeplassene er fordelt mellom den store midtlugaren som går i hele båtens bredde, samt en stor lugar i baugen og en mindre på styrbord side. Eierlugaren har selvsagt med eget baderom og sofa, mens de to andre deler et stort baderom. Helt akter er det en liten mannskapslugar.

På motorfronten er det to MAN-dieseler med 1000 hk hver. Det sørger for en toppfart på opptil 34 knop, og et behagelig marsjfartområde høyt på 20-tallet.
Lengde, m: 18,2
Bredde, m: 4,9
Vekt, kg: Ca. 35 500
Drivstoff, l: 3 300
Motor, hk: 2x1000
Pris: Ca. 25–30 millioner kroner