Jeanneau Cap Camarat 10.5 WA
Heftig både ute og inne
Den nye walkaround-modellen fra Jeanneau, er en av de heftigste 2016-nyhetene så langt.
Tekniske data
Jeanneau Cap Camarat 10.5 WA
- Lengde totalt: 10,57 m
- Bredde: 3,21 m
- Anbefalt motor: 2 x 300 hk
For noen handler båtlivet om å belønne seg selv og imponere omgivelsene. Gjerne når solen steker og gradestokken bikker over på 20-tallet.
Da har franske Jeanneau en velegnet båtserie: Cap Camarat er fellesbetegnelsen på en gjeng solskinnsbåter med senterkonsoll-, daycruiser- og walkaroundmodeller på mellom 4,7 til 8,5 meter. Men nå har Jeanneau-verftet en ny Cap Camarat-modell på beddingen:
Ikke noe puslete greier heller, men en helt ny toppmodell til Cap Camarat-serien. En 10,5 meters walkaround vil garantert tilfredsstille de som gjerne vil bli lagt merke til på fjorden.
Ifølge verftet skal Jeanneau Cap Camarat 10.5 WA være en langdistanse-cruiser, med stort fartspotensial og høy komfort underveis. Vi har kjørt noen av de mindre Cap Camarat-modellene og erfart at disse har gode egenskaper i bølger.
Når man kikker på den høyreiste, skarpe baugen og tar med i beregningen den store pondusen en 34-foter har i sjøen, er det stor sannsynlighet for at Jeanneau har sine ord i behold. De to Yamaha F300 på hekken er nok en fornuftig dobbeltinstallasjon til denne båten.
En walkaround på over ti meter, har selvsagt enorm uteplass. Forut for to-tre solbadere på egen solseng, og bak vindskjermen førerposisjon med plass til tre i bredden. Med bredde på 3,2 meter rommer aktersofaen i L- eller U-fasong det meste av slekt og venner. Hørte vi noen nevne partybåt? I så fall blir vi gjerne med på festen.
Med så store ytre mål kan Cap Camarat 10.5 WA by på en fullverdig kabinløsning under dekk. Når du kommer ned trappen har du et fullverdig pentry på venstre side og inngang til toalett/dusjrom på høyre.
Forut er det U-sofa med bord i midten, som gjøres om til dobbeltkøye ved behov. Helt akter er det inngang til en midtkabin med to soveplasser. Siden soveplassene er plassert i hver sin ende av kabinen, er det håp om en viss grad av privatliv underveis.
Denne saken ble første gang publisert 13/09 2015, og sist oppdatert 02/05 2017.