Cormate Super Utility 27
Velkjent stil på ny premiummodell
Den nye modellen fra norske Cormate følger et smalt og velprøvd spor
Norske Cormate med den velrenommerte båtkonstruktøren Egil Ranvik i spissen har funnet seg en egen nisje blant premiumprodusentene.
Særlig har den lekre 23-foteren tiltalt de som vil ha en sportslig og praktisk konsollbåt, men samtidig ønsker seg noe som skiller seg ut fra mengden med sitt spenstig design.
Verftet valgte Düsseldorf og Boot 2024 som internasjonal arena for lanseringen av sin nye Cormate Super Utility 27. Den nye modellen følger konsept og designspråk i kjent Cormate-stil:
Et slankt og kjørevillig skrog med førerplass bak en liten konsoll. Et opphøyd dekk i baugen gir mulighet for solplattform forut, mens avdelingen akter byr på sitteplasser både med og mot kjøreretningen. Her sørger en smart løsning for raskt sceneskift til ren solseng akter.
Tekniske data
Cormate Super Utility 27
Lengde, m: 8,2
Bredde, m: 2,33
Vekt, kg: 1550
Soveplasser: 2
Sitteplasser: 6
Drivstoff, l: 260
Fart, knop: 48–70
Pris, fra: Ca. 1,45 millioner
Som vanlig med Ranvig-skrog skal også dette gå lett og effektivt i vannet. Båten skal være tilrettelagt for både utenbordsmotor og hekkaggregat. Selv med moderat effekt og Mercury utenbordsmotor på 200 hk eller Mercruiser hekkaggregat på 250 hk, skal toppfarten ligge tett opp mot 50 knop.
Har du et høyhastighetssertifikat i lomma, ligger fartspotensialet opp mot 70 knop. Prismessig havner Cormate Super Utility 27 på rundt 1,5 millioner med en Mercruiser 350 hk V8 og toppfart på ca. 55 knop.
Denne saken ble første gang publisert 01/02 2024, og sist oppdatert 14/02 2024.