Renault sikter høyt med Espace
Renault vil at vi skal tro at de kan måle seg mot dyrere merker.
Renault is back! I hvert fall hvis vi skal tro Axel Bruen, designsjef for konseptbilene til det franske merket. Selv om Renault har gjort modige forsøk på å ta seg inn i premiumsegmentet før, virker de nå overbevist om at den kommende Espace skal sikre dem en plass blant fiffen.
Men den klassiske minibussen er ikke en klassisk minibuss lenger. Designet minner mer om en crossover, der tydelige trekk av fleksibil og SUV er blandet sammen. Men det loves at passasjerene skal ha god plass.
Renault sammenligner Espace med et privat jetfly. Fremgangsrike individer skal få en komfort som ikke ligner noe annet. Hvert sete har et eget høyttalersystem og konstant nettilkobling. Interiøret skal være kledd med eksklusive materialer, og taket har et mønster som skal være inspirert av et kart over Paris.
Renaults industridesigner, Laurens van den Acker, trekker sammenligninger mellom Espace og det franske høyhastighetstoget TGV. Se videoen her.
Men den klassiske minibussen er ikke en klassisk minibuss lenger. Designet minner mer om en crossover, der tydelige trekk av fleksibil og SUV er blandet sammen. Men det loves at passasjerene skal ha god plass.
Renault sammenligner Espace med et privat jetfly. Fremgangsrike individer skal få en komfort som ikke ligner noe annet. Hvert sete har et eget høyttalersystem og konstant nettilkobling. Interiøret skal være kledd med eksklusive materialer, og taket har et mønster som skal være inspirert av et kart over Paris.
Renaults industridesigner, Laurens van den Acker, trekker sammenligninger mellom Espace og det franske høyhastighetstoget TGV. Se videoen her.
Denne saken ble første gang publisert 26/09 2013, og sist oppdatert 03/05 2017.