Kundene mest tilfredse med Audi A6
Audi A6 har de mest fornøyde eierne, viser en tysk undersøkelse.
Audi og BMW har de mest fornøyde kundene, viser en undersøkelse gjennomført av den tyske trafikkorganisasjonen ADAC.
ADAC Kundenbarometer er en årlig undersøkelse foretatt online, der mer enn 20 000 tyske bileiere svarer på spørsmål om erfaringene rundt sine egne biler.
Ifølge årets undersøkelse er det Audi A6 som har de mest fornøyde eierne, mens BMW er det merket som har mest tilfredse kunder.
Deltagerne i undersøkelsen ble bedt om å vurdere bilenes kvalitet, pris/ytelser og teknikk. De ble også spurt om opplevelsene de har hatt med det enkelte merkes kundeservice.
Nettopp her er de japanske produsentene på fremmarsj, melder ADAC. De gjør det særlig godt når det gjelder kundeservice ved kjøp av ny bil og verkstedbesøk. Ifølge undersøkelsen mener bilkjøperne at Honda, Toyota og Mitsubishi har den beste servicen. Honda, som i fjorårets undersøkelse lå på 12. plass, har ifølge ADAC presset Volvo ned fra førsteplass til en femteplass på listen.
Se video her.
Bilene med de mest fornøyde eierne 2013
De minste bilene
1. VW Up
2. Smart ForTwo
3. Toyota Aygo
Småbiler
1. Mini
2. Audi A1
3. Honda Jazz
Kompaktbiler
1. Audi A3
2. BMW 1-serie
3. VW Golf
Mellomklassebiler
1. Audi A5
2. BMW 3-serie
3. Audi A4
Øvre mellomklasse
1. Audi A6 (får også høyest poengsum uansett klasse)
2. BMW 5-serie
3. Skoda Superb
Høye stasjonsvogner
1. VW Caddy
2. Dacia Logan MCV
3. Skoda Roomster
Fleksibiler
1. Mercedes B-klasse
2. VW Touran
3. VW Sharan
SUV-er
1. BMW X3
2. Audi Q5
3. Mercedes GLK
Kundeservice
1. Honda
2. Toyota
3. Mitsubishi
De beste merkene
1. BMW
2. Audi
3. Honda
Kilde: ADAC
ADAC Kundenbarometer er en årlig undersøkelse foretatt online, der mer enn 20 000 tyske bileiere svarer på spørsmål om erfaringene rundt sine egne biler.
Ifølge årets undersøkelse er det Audi A6 som har de mest fornøyde eierne, mens BMW er det merket som har mest tilfredse kunder.
Deltagerne i undersøkelsen ble bedt om å vurdere bilenes kvalitet, pris/ytelser og teknikk. De ble også spurt om opplevelsene de har hatt med det enkelte merkes kundeservice.
Nettopp her er de japanske produsentene på fremmarsj, melder ADAC. De gjør det særlig godt når det gjelder kundeservice ved kjøp av ny bil og verkstedbesøk. Ifølge undersøkelsen mener bilkjøperne at Honda, Toyota og Mitsubishi har den beste servicen. Honda, som i fjorårets undersøkelse lå på 12. plass, har ifølge ADAC presset Volvo ned fra førsteplass til en femteplass på listen.
Se video her.
Bilene med de mest fornøyde eierne 2013
De minste bilene
1. VW Up
2. Smart ForTwo
3. Toyota Aygo
Småbiler
1. Mini
2. Audi A1
3. Honda Jazz
Kompaktbiler
1. Audi A3
2. BMW 1-serie
3. VW Golf
Mellomklassebiler
1. Audi A5
2. BMW 3-serie
3. Audi A4
Øvre mellomklasse
1. Audi A6 (får også høyest poengsum uansett klasse)
2. BMW 5-serie
3. Skoda Superb
Høye stasjonsvogner
1. VW Caddy
2. Dacia Logan MCV
3. Skoda Roomster
Fleksibiler
1. Mercedes B-klasse
2. VW Touran
3. VW Sharan
SUV-er
1. BMW X3
2. Audi Q5
3. Mercedes GLK
Kundeservice
1. Honda
2. Toyota
3. Mitsubishi
De beste merkene
1. BMW
2. Audi
3. Honda
Kilde: ADAC
Denne saken ble første gang publisert 30/09 2013, og sist oppdatert 03/05 2017.