Enda raskere LaFerrari
Snart kommer en ny og banefokusert LaFerrari. Den skal knuse alle på Nürburgring.
Ferrari har bare såvidt begynt å levere den nye toppmodellen til de heldige kjøperne før det går rykter om en ny og enda tøffere variant.
LaFerrari skal bare lages i 499 eksemplarer, og har et hybridsystem med 963 hk. Dermed spurter den til 300 km/t på 15 sekunder, og toppfarten ligger over 350.
Men som vanlig er det alltid noen som vil ha mer. Derfor kommer snart den nye LaFerrari XX. Vår spionfotograf har fanget inn en tidlig prototype på Nürburgring.
LaFerrari XX skal lages i noen få eksemplarer, og vil være tilpasset banekjøring. Vår fotograf tok tiden da testførerne kjørte Nordsløyfa, og den uoffisielle tiden ble 6.35. Til sammenligning bruker Ferrari 458 Italia 7.38 rundt banen.
Ifølge fotografen ga testbilen et flott show, ikke minst fordi den var svært høylytt. Karbonfiberkarosseriet var ulakkert, noe som sparer viktige kg. Siderutene er av plast, og LaFerrari XX får dessuten en del andre aerodynamiske detaljer enn på en standard LaFerrari.
Selv om du har pengene klare, er det ikke sikkert at du får kjøpe en LaFerrari XX. Bilen er ikke tillatt på offentlig vei, og må transporteres til ønsket bane av Ferrari, der du får kjøre noen runder. Det forutsetter at du blir godkjent som kjøper. Og det blir bare de mest lojale stamkundene.
LaFerrari skal bare lages i 499 eksemplarer, og har et hybridsystem med 963 hk. Dermed spurter den til 300 km/t på 15 sekunder, og toppfarten ligger over 350.
Men som vanlig er det alltid noen som vil ha mer. Derfor kommer snart den nye LaFerrari XX. Vår spionfotograf har fanget inn en tidlig prototype på Nürburgring.
LaFerrari XX skal lages i noen få eksemplarer, og vil være tilpasset banekjøring. Vår fotograf tok tiden da testførerne kjørte Nordsløyfa, og den uoffisielle tiden ble 6.35. Til sammenligning bruker Ferrari 458 Italia 7.38 rundt banen.
Ifølge fotografen ga testbilen et flott show, ikke minst fordi den var svært høylytt. Karbonfiberkarosseriet var ulakkert, noe som sparer viktige kg. Siderutene er av plast, og LaFerrari XX får dessuten en del andre aerodynamiske detaljer enn på en standard LaFerrari.
Selv om du har pengene klare, er det ikke sikkert at du får kjøpe en LaFerrari XX. Bilen er ikke tillatt på offentlig vei, og må transporteres til ønsket bane av Ferrari, der du får kjøre noen runder. Det forutsetter at du blir godkjent som kjøper. Og det blir bare de mest lojale stamkundene.
Denne saken ble første gang publisert 23/04 2014, og sist oppdatert 03/05 2017.