Subaru Outback
4x4-kongen med rett kombo
Prisene klare på fornyet Outback.
Stasjonsvogner med firehjulsdrift og høy bakkeklaring har relativt høy status i Norge. Blant de mer etablerte i dette markedet er Subaru Outback. Den har imidlertid ikke vært å få med diesel og automatgir, som er en vanlig og populær kombinasjon i dette segmentet.
Men nå kommer Outback med den rette komboen, diesel og Lineartronic, som er navnet på Subarus trinnløse CVT-automatgir (Continuously Variable Transmission). Alternativet til CVT-giret er 6-trinns manuell girkasse.
- Vi kan foreløpig ikke si noe om når våre andre modeller vil få kombinasjonen diesel og automat, sier Stian Thrane, informasjonsdirektør i Subaru Norge.
Grunnkonseptet til Outback er det samme som tidligere; litt høyere bakkeklaring enn en normal stasjonsvogn - i samme kategori som VW Passat Alltrack, Skoda Superb 4Drive og Audis Allroad-modeller.
I tillegg til diesel og automat-kombinasjonen har 2013-modellen av Outback fått et ansiktsløft som blant annet omfatter nytt navigasjonssystem med stemmestyring, oppdatert dashbord, ny grill, nye støtfangere og nye felger.
Prisene på Subaru Outback 2013
Motor |
Utstyrsnivå |
Pris |
2.0 diesel |
Classic manuell |
469 900 |
2.0 diesel |
Premium manuell |
514 900 |
2.5i bensin |
Classic automat |
484 900 |
2.5i bensin |
Premium automat |
529 900 |
2.0 diesel |
Classic automat |
484 900 |
2.0 diesel |
Premium automat |
529 900 |
Les også:
Ny Subaru Forester gir knallhard konkurranse i 4x4-markedet