Monki åpner i Norge
Trendbutikken Monki åpner butikk i Oslo og Bergen i november.

Tidligere denne uken ble det klart at den britiske trendbutikken Topshop åpner sin første butikk i Norge over nyttår.
Nå er det klart at Hennes & Mauritz også planlegger å utvide sitt imperium her i Norge. Først ute er trendbutikken Monki.
Les også: Topshop åpner i Norge
Åpner nye butikker i november
Ifølge D2.no ønsker nemlig den svenske motegiganten å etablere sine tre underkjeder Monki, Weekday og COS i Norge i tiden fremover.
- Norge er et veldig interessant marked for COS, Weekdays og Monki. Vi leter hele tiden etter rette lokaler, forteller pressesjef for H&M Norge, Vibeke Holann, til D2.no.
Visstnok har de allerede funnet de «rette lokalene» både i Oslo og Bergen for trendbutikken Monki.
- Vi gleder oss veldig til å entre det norske markedet og åpner i Bogstadveien i Oslo og i Galleriet i Bergen forhåpentlig i november i år, forteller medgründer og administrerende direktør for Monki, Lasse Karlsson.
Særegen visuell fremtoning
Monki er en kleskjede som selger moteriktige og trendy klær til en rimelig pris, men ifølge Karlsson skiller den seg ut fra sine konkurrenter ved at den har en særegen visuell fremtoning når det kommer til selve butikkonseptet - noe han mener gjør dem til sterke konkurrenter.
- Vi bygger hele vår verden av klær, butikkinteriør og profil rundt en liten figur, slik at Monki ender opp med å skille seg veldig fra butikker i samme prissjikt, som Gina Tricot eller Bik Bok. Vår filosofi er hele tiden å være i endring. Konseptet er visuelt basert og kunstinspirert, sier han.
Foreløpig har H&M ingen konkrete planer for de to andre butikkonseptene COS og Weekdays.
Les mer og se bilder:
Les også: Slik blir du kvitt feriefettet