Jimmy Choo til H&M
Sex og singelliv-designer til H&M
Sko og vesker fra Jimmy Choo vil snart bli til salgs i H&M-butikker.
14. november er det bare å stille seg i kø utenfor H&M. Da kommer Jimmy Choo til den svenske billigkjeden.
Jimmy Choo er for nordmenn kanskje best som sko- og veskedesigner. Det er første gang H&M samarbeider med et accessoirmerke i stedet for en klesdesigner.
Men dersom det er klær du er ute etter, trenger du ikke være lei deg. Jimmy Choo vil nemlig utvide sitt repertoar med en kleskolleksjon som matcher accessoirene til dame. I tillegg vil H&M-kolleksjonen inneholde sko, vesker og andre accessoirer for menn.
Til Norske storbyer
I alt vil 200 av totalt 1800 H&M-butikker selge Jimmy Choo-kolleksjonen på verdensbasis. Guro Forseth, kommunikasjonsansvarlig i H&M Norge, sier det er for tidlig å si hvilke butikker eller hvor mange butikker i Norge som vil selge den eksklusive kolleksjonen.
- Det eneste jeg kan si er at det er en storbykolleksjon, og at vi først vurderer butikker i de største byene, sier Forseth.
- Helt fantastisk!
Petra Middelthon, stylist og moteredaktør i magasinet Elle, mottar nyheten om H&Ms nye gjestedesigner med stor iver.
- Det er jo bare helt fantastisk!, utbryter hun når Klikk.no ringer og forteller nyheten.
- Det var veldig uventa, men det kommer til å bli utrolig spennende, sier Middelthon.
Selv om det er første gang H&M samarbeider med et accessoirmerke tror ikke Middelthon at det er noe negativt. Men noen utfordringer, det kan det bli, mener hun.
- Forventningene er skyhøye. Det kommer til å bli spennende å se om de klarer å holde H&M sitt prisnivå, om de klarer å utvikle en god lest som er gode å gå i, som jo skoene til Jimmy Choo er, mener Petra Middelthon.
Skal vi tro Middelthon, er det bare å forberede seg på lange køer utenfor butikkene på åpningsdagen.
- All gimmick som H&M gjør skaper mye blest. Så det kommer nok til å bli mye kø ja, det tror jeg, sier hun til Klikk.no.
Med så mange store navn på listen mener stylist og moteredaktør Middelthon at det kan være interesse hos de fleste designere til å lage en kolleksjon for H&M. Men skulle hun ha valgt hvem som ville bli den neste designeren etter Jimmy Choo, er valget enkelt.
- Marc Jacobs! Hva han presterer for Louis Vuitton er noe av det mest fantastiske, synes jeg. Det måtte ha vært helt topp!
Les også: Finn merkeklær til røverpris
- Glamorøse og sexy
- Det er et privilegium å være en av motegigantene som samarbeider med H&M, å designe en kolleksjon som tiltaler motebevisste, urbane kvinner, og å kunne ta med noen flotte artikler for menn også. Jimmy Choo vil tilføre H&M en sofistikert, moteavansert, tilgjengelig og glamorøs kolleksjon - perfekt festtilbehør til å kjøpe nå og bruke samme kveld, sier Tamara Mellon, grunnlegger og administrerende direktør, i Jimmy Choo.
Også H&M er svært fornøyde med å ha fått luksuriøse Jimmy Choo på laget.
- Vi er veldig glade i sko og vesker fra Jimmy Choo. De er glamorøse og sexy og tilfører stil øyeblikkelig til de enkleste antrekk, sier kreativ rådgiver i H&M, Margareta van den Bosch, i en pressemelding.
«Sex og singelliv»
Mener du kanskje at navnet høres veldig kjent ut? Jimmy Choo var nemlig et av merkene Carrie Bradshaw i «Sex og singelliv» la sin elsk på i den populære serien.
Også andre Hollywood-stjerner har trykket Jimmy Choo til sitt bryst. Blant annet har Isla Fisher, Halle Berry og Cate Blanchett store fans av designermerket.
Jimmy Choo havner i et celebert selskap. Tidligere har H&M samarbeidet med designere som Roberto Cavalli, Karl Lagerfeld Stella McCartney og til sist Matthew Williamson.
Les også:
Tilbake til Klikk Mote
Denne saken ble første gang publisert 17/06 2009, og sist oppdatert 24/06 2017.