Hverdags-vakkert fra Natalia

Småpent undertøy fra supermodell Natalia Vodianova og Etam.

Natalia Vodianova for Etam.
Natalia Vodianova for Etam.
Natalia Vodianova for Etam.
Natalia Vodianova for Etam.
Natalia Vodianova for Etam.
Natalia Vodianova for Etam.
Publisert Sist oppdatert

Den smellvakre supermodellen Natalia Vodianova starter det nye året med en egen undertøy-/badetøyskolleksjon for Etam.

Hverdagspent

Undertøysserien blir karakterisert som husmor-romantisk og litt 70-tallsretro. «Hverdagspent» er vel kanskje er mer betegnende uttrykk.

Dette franske klesmerket er en typisk midt-på-treet/mid price-fabrikant. Selv om det foreløpig ikke synes på norske moteskribenters radar, er det stort ute i Europa - ikke minst i Paris, hvor flaggskipforretningen ligger på 135 rue de Rennes.

Fattige kår

Det var nettopp i Paris at russiskfødte Natalia Vodianova (27) slo igjennom på catwalken for ti år siden.

Etter en oppvekst i temmelig stusslige kår i storbyen Gorkij (etter 1990 Nizhni Novgorod) hvor moren hadde en fruktbod, tok hun et modellkurs og søkte lykken i den franske hovedstaden som 17-åring.

Les også: Sexy undertøy til bruden

Natalia dro senere til til England. Der lærte hun seg å snakke språket på tre måneders tid. Hvorpå hun giftet seg med eiendomsbaronen Justin Trevor Berkeley Portman og fikk sitt første barn.

Jobber for de store

Hun har fortsatt sin base i England, og på CV-en sin har hun nå motehus som Louis Vuitton, Marc Jacobs, Calvin Klein , Euphoria og Miss Sixty.

Den russiske fattigjenta har for lengst tatt opp konkurransen med sin ektemann på inntektssiden: Trebarnsmoren er verdens 7. best betalte modell, og i fjor hanket hun inn om lag 30 millioner kroner.

Her er en liten videsnutt fra fotoseansen for Etam.