Matthew Williamson
Debuterer som modell
Designer Matthew Williamson skal reklamere for sin egen kommende H&M-kolleksjon.
I november i fjor ble det klart at den britiske moteskaperen Matthew Williamson er den neste gjestedesigneren for den svenske butikkjeden Hennes & Mauritz.
Nå har det også kommet fram at han selv skal fronte reklamekampanjen for sin egen kolleksjon sammen med den kanadiske modellen Daria Werbowy, melder WWD.
Les også: H&Ms nye gjestedesigner
Kampanjen ble skutt av Solve Sundsbo i Mexico for ikke lang tid tilbake.
Dette er første gang Matthew prøver seg som fotomodell, men det tar ikke slutt der. Han skal også medvirke i TV-reklamene for butikkjeden.
Samarbeidet starter med en limited edition-kolleksjonen for jenter som vil være i salg i utvalgte butikker fra 23. april.
Matthew er kjent for å lage fargerike kolleksjoner, ofte med etniske innslag. Dette kommer også til å prege klærne han lager for kleskjeden.
Matthew debuterer også eksklusivt som herremotedesigner for H&M, og det er disse klærne han har på seg i reklamekampanjen.
Hans sommerkolleksjon for både damer og herrer vil være i salg i alle H&M-butikkene over hele verden fra midten av mai.
Les også:
Lansere kleskollkesjon for menn
Denne saken ble første gang publisert 03/02 2009, og sist oppdatert 05/05 2017.