Norges nye Penelope Cruz og Eva Longeria
L'Oréal satser på norske jenter i annonsene, og lar de erstatte superkjendiser som Penelope Cruz og Eva Longoria.


Av 7000 påmeldte var nærmere seksti vakre og spente jenter plukket ut til å komme på casting på Hotel Continental.
Sunne norske jenter
De fem vinnerne som til slutt ble plukket ut i L'Orèals store norske satsing vil erstatte utenlandske kjendiser som Penelope Cruz og Eva Longeria.
Tanken bak modell-laget er at de skal representere hver sin hårfarge og de vil få fronte hårfargekampanjen som kommer i november med reklamefilm på TV, print og plakater.
- For oss, vi er ikke på utkikk etter den typiske modellen, men den sunne norske jenta med glimt i øyet, som trives foran kamera, sier Lotte Sørbråten i L'Orèal.
De fem heldige vinnerne av 7000 påmeldte ble Monica Asigo K'Abir, Ida Ursin-Holm, Sara Skjoldnes, Siri Johansen og Camilla Selje Oksnes.
Perfekte Det Nye-modeller
Alle fem jentene vil gjøre en egen fotoshoot med Det Nye.
-Vi i det Nye er utrolig happy med utvelgelsen i går. De fem jentene representerer bredden i folket, og er rett og slett perfekte Det Nye modeller. Vi kommer til å ha en fem sider skjønnhetsserie med de heldige vinnerene til høsten. Det var utrolig mange vakre jenter med, men de fem vi endte med å plukke ut ser fantastiske ut sammen, sier skjønnhetsansvarlig i Det Nye, Julie Christine Botnen.
-Det Nye skal representere norske sunne jenter, så en sånn kampanje som L'oreal nå lager er midt i blinken for oss. Vi gleder oss til å se resultatet!
Bra spennvidde
Eivor Øvrebø fra Team Modellbyrå var et av medlemmene i juryen, og hun var godt fornøyd med spennvidden på vinnerne.
- Jeg synes vi har fått veldig flotte jenter, på en veldig forskjellig måte, sier hun.
Juryen besto av: Eivor Øvrebø og Marianne Hanson fra Team Models, skjønnhetsansvarlig i Det Nye Julie Botnen, produktsjef i Det Nye Ingunn Sandnes, samt representanter fra L'Oréal Paris: Albert Forsén (markedssjef), Lotte Sørbråten (produktsjef) og Monica Børter (presseansvarlig).