Kjendisdesign mot aids
H&M lanserer mote mot aids. På laget har de fått med seg superkjendiser.
I februar 2008 lanserer Hennes & Mauritz kleskolleksjonen Fashion Against Aids. Kleskjeden slår seg sammen med kjendiser som Rihanna, Timbaland og Good Charlotte, hvor målet er å øke bevisstheten rundt hiv og aids, skriver kleskjeden i en pressemelding.
Engasjere de unge
Artisten Rihanna håper hun kan få med seg alle sine fans i kampen mot aids.
- Jeg liker virkelig godt at H&M skaper en trendy og enkel måte for unge mennesker over hele verden til å engasjere seg i denne viktige saken, sier Rihanna i pressemeldingen fra H&M.
De andre kjendisdesignerne er Chicks on Speed, Good Charlotte, Henrik Vibskov, Jade Jagger, Katharine Hamnett. My Chemical Romance, Rufus Wainwright, Scissor Sisters, The Cardigans, Tiga, Timbaland og Ziggy Marley
Artistene stiller opp gratis og 25 prosent av overskuddet fra kolleksjonen går til prosjekter som forebygger hiv og aids rundt om i verden.
Fargerikt og viktig
Kolleksjonen består av t-skjorter, topper og hettegensere. Alle plaggene har trykk og merkelappen bærer navnet til den som har designet trykket.
- Kolleksjonen er rik på farger Dette er en fargerik kolleksjon der hvert plagg er skapt med tanke og engasjement. Artistene har skapt personlig print med en sterk stilsans, sier sjefsdesigner i H&M Margareth van den Bosch.
Prisen på plaggene vil variere fra 98 til 298 kroner, og alle er laget av 100 prosent økologisk bomull.
Denne saken ble første gang publisert 20/12 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.