Naken Paris Hilton i alkoholreklame virket ikke
Denne reklamen virket ikke
Å bruke en naken «rich girl» til å reklamere for vincocktailen Rich virket som en knallgod idé.
Da det østerrikske selskapet Rich hyret inn Paris Hilton i 2007 var vel tanken at en sexy, splitter naken og tørst kvinne ville lokke unge menn og kvinner til å kjøpe gylne bokser med den alkoholholdige leskedrikken Rich Prosecco.
Vincocktailen fås endatil med barnevennlige smaker som pasjonsfrukt, jordbær og solbær.
Les også: Alkohol + jordbær er sunt
Paris i nettoen
I reklamekampanjen krabber Paris rundt i ørkenen i bare bursdagsdressen. Reklameteksten kan fortelle at det er den globale oppvarmingen som har omskapt planeten til en gold og gyllen klump. Men nakenhet og miljøbevisshet til tross: Ungdommen kastet seg slett ikke over alkobrusen.
Det har rent masse vann i havet siden da, men fint lite boblevann har funnet veien ned i strupene til folk. Rich Prosecco selger slett ikke så bra som ventet, skriver The Sun.
Holder fast ved Paris
Eieren av Rich, Günther Aloys, vil ikke gi Paris skylden for at gullboksen har floppet.
- Paris er perfekt til å reklamere for produktet vårt. Og vi har allerede planlagt flere nye kampanjer, sier han til avisen.
I tillegg til de gylne reklamefotografiene for Rich Prosecco, bruker selskapet Paris' hit-singel «Stars Are Blind» som en del av markedsføringspakken.
Les også:
- Så det er her smurfer kommer fra!
Denne saken ble første gang publisert 14/04 2009, og sist oppdatert 30/04 2017.