Coca-Cola lanserer ny melk
Nå prøver brusgiganten seg på meierimarkedet.

(SIDE2): Coca-Cola lanserer ny laktosefri melk med 50 prosent mer protein og 30 prosent mindre sukker.
Dyrere melkedråper
Brusprodusenten er nok mest kjent for sine brusflakser med rød Coca-Cola-etikett, men nå skal Coca-Cola forsøke å bli en favoritt i meierihylla med den nye melken «Fairlife».
Ifølge The Guardian skal melken lanseres i USA i neste måned. Sandy Douglas, sjef i Coca-Cola USA, holder ikke noe tilbake da det gjelder det nye produktet og sier at «Fairlife» vil være av høy kvalitet og smake enda bedre enn sine konkurrenter.
«Fairlife»-melken vil koste dobbelt så mye som annen melk på det amerikanske markedet.

- Vi kommer til å investere i melkemarkedet en stund for å bygge opp merkevarenavnet så det kommer ikke til å regne penger i de første årene. Men gjør man det bra, så vil det regne penger senere, mener Douglas.
Nye produkter
Tidligere har Coca-Cola fått mye oppmerksomhet for sin steviasøtede brus Coca-Cola Life. Den «grønne» Coca-Colaen er lansert i Europa, men enn så lenge må vi nordmenn over grensa til Sverige for å få tak i brusen.
Pepsi har også kastet seg på steviatrenden og tidligere i høst ble det kjent at de lanserer Pepsi True som inneholder 40 prosent færre kilokalorier og 30 prosent lavere sukkerinnhold sammenlignet med vanlig Pepsi.
LES OGSÅ: Side2 tester «Coca-Cola Life»