Beholder moroa selv

De japanske bilprodusentene lanserer stadig nye modeller som er forbeholdt hjemmemarkedet. Her er en bil vi virkelig ønsker oss.

Ralliart Version-R er dessverre forbeholdt det japanske markedet.
Ralliart Version-R er dessverre forbeholdt det japanske markedet.
Sist oppdatert

Bilder: Mitsubishi Colt Ralliart Version-R Recaro Edition

Mitsubishi Colt Ralliart Version-R Recaro Edition er det fulle navnet på det vi ser her. Colt´en er bearbeidet av Mitsubishis moroavdeling Ralliart - som vi ellers kjenner som de som ordner med Lancer EVO-rallybilene.

Mer: BMW 1-Serie Coupé

Turbo
Den 1,5 liter store Colt-motoren er turbomatet, og gir 154 hk ved 6000 o/min. Denne er paret med en femtrinns manuellkasse, men bilen kan også utstyres med en trinnløs CVT-automat.

Litt EVO
En tøff stylingpakke er på plass, blant annet har bilen fått et markant, EVO-lignende scoop på panseret. Den har strammere og lavere understell og større hjul enn standardmodellene av Colt, skjermbreddere og et knippe dekaler rundt om.

Mer: Sprekere og tøffere

Bilen har også fått et friskere interiør, med girspaktopp hentet fra Lancer EVO IX, litt blank pynt her og der, og selvsagt - som navnet antyder - et par dype Recaro-seter foran.

Og prisen for moroa? Etter dagens kurs koster den 107 000 kr. I Japan, riktignok. Vi tviler dessverre sterkt på at vi noensinne får se bilen her i landet.

Denne saken ble første gang publisert 29/05 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.

Les også