H&M kjøper jeansgigant
Cheap Monday-jeansene blir nå en del av H&M-familien.
Det svenske jeansmerket Cheap Monday er kjent for høy livvidde og er svært populære i Norge.
Nå har Hennes & Mauritz kjøpt opp det privateide firmaet Fabric Scandinavien AB som fører blant annet Cheap Mondays, Weekday og Monki, melder H&M i en pressemelding.
Les mer om Cheap Monday-buksene her!
- Vi har lenge imponert over Fabric Scandinaviens utvikling og vi ser stort potensial i å utvikle butikkene og konseptene på flere områder. Ved å jobbe sammen kan vi virkelig få fart på denne prosessen, sier direktør i H&M Rolf Eriksen i pressemeldingen.
Cheap Mondays-buksene selges i om lag 20 butikker i Norge, og det vil fortsette selv om selskapet er kjøpt opp.
Les også: Sverige er mye mer enn bare H&M!
Denne saken ble første gang publisert 06/03 2008, og sist oppdatert 04/05 2017.