Luksus-sko åpner for Norge
Luksus-skomerket Jimmy Choo har vært vanskelig å få tak i i Norge. Men nå kan du knerte sparegrisen.
De som har sett noen episoder av "Sex og Singelliv" har hørt navnet Jimmy Choo opptil flere ganger. Sko-fetisjisten Carrie Bradshaw bruker for eksempel store deler av månedsbudsjettet sitt på Choo-sko.
Klikk og betalNet-a-porter har siden 2000 shippet deler av det eksklusive merket til Norge. Men nå er det mulig for nordmenn å få tak i hele kolleksjonen.
Jimmy Choo har nemlig innlemret sine norske motekunder, og tilbyr nå shipping til Norge. Det eneste du trenger å gjøre er å gå inn på deres nettsider, klikke og betale - og så kommer skoene hjem i postkassen.
Det vil si: Om du har råd. Skoene er nemlig ikke noe for dem som lever på studielån eller normale månedslønner. For prisen av ett par Jimmy Choo-sko, kan du for eksempel boltre deg med 20-30 par sko fra Økonomisko.
Kjendisenes favorittMen på den røde løperen i Hollywood tar det seg unektelig bedre ut med høyhælte Jimmy Choo's enn sko fra Økonomisko. Celebre kvinner som Charlize Theron, Gwen Stefani og Nicole Richie er blant dem som skor seg med Choo-sandaler til flere tusen kroner per par.
Kjendiskvinnene er sikkert også blant dem som står først i køen når Jimmy Choo snart utvider sortimentet. Tamara Mellon, sjef hos Jimmy Choo, avslørte tidligere i år at det er mer å vente fra den eksklusive kjeden.
I tillegg til sko og vesker planlegger de å utvide kolleksjonen til undertøy, parfyme og annet tilbehør.
- Min visjon er å være i stand til å gi kvinnen alt de har bruk for av tilbehør. Det være seg solbriller, belter, undertøy, kosmetikk, badetøy eller parfyme, sa Mellon i et intervju nylig.
Denne saken ble første gang publisert 27/09 2006, og sist oppdatert 04/05 2017.