Effektiv på jobb:
Slik blir du mer effektiv på jobben
10 gode tips for å bli mer effektiv på jobb.
Er du ikke fornøyd med resultatet du fikk i testen vår?
Her er "fasiten", nemlig ti gode tips til hvordan du kan bli mer effektiv på jobben
1. Be om hjelp når noe er vanskelig. Det går mye fortere enn å prøve å finne opp hjulet på nytt.
2. Skriv prioriteringslister. Da får du bedre oversikt over hva som er viktigst og hva jeg bør sette i gang med først.
3. Lær deg å skru av telefonen av og til. Det er viktig å være lett å få tak i, men det er lov å opplyse folk om at du må jobbe uforstyrret av og til.
4. Deleger når det er påkrevd, det er viktig å stole på andre.
5. Legg inn noen pauser i kalenderen, det er viktig å kunne puste ut mellom møter og gjøremål.
6. Ikke sjekk eposten din hele tiden. Sjekk regelmessig, og er det noe som haster, vil folk sende en purremail.
7. Ikke still uoppnåelige krav til deg selv. Ha tro på at du er rett person på rett plass, og gjør så godt du kan utfra ressursene og tiden du har til rådighet.
8. Si nei av og til. Selvfølgelig kan det hende noen blir skuffet, men hvis du aldri sier nei risikerer du å møte veggen en dag.
9. Fokuser på en ting om gangen. Da jobber du som regel raskere enn om du gjør litt her og der.
10. Husk å ta pauser. Om du blir trøtt eller fysisk sliten er det på plass med et lite avbrekk.
Tipsene er basert testen til karrierecoach Nina Jansdotter.
Trykk her og følg Klikk Helse på Facebook
Meld deg på vårt nyhetsbrev og få ukentlige oppdateringer på epost
Les også:
Test deg selv: Har du et alkoholproblem?
Test deg selv: Er du avhengig av internet og Facebook?
Fest på jobben? Dette må du IKKE gjøre.
Denne saken ble første gang publisert 07/03 2012, og sist oppdatert 30/04 2017.