Interiøret består gjennomgående av moderne antikviteter. Den røde, emaljerte stållampen "Flower Pot" ved sofaenden er designet av Verner Panton i 1968. Trykket er signert den norske popkunstneren Pushwagner.
På palisanderskjenken står (f.v.) et stykke naturformet lava fra Island, en dansk "krenit-bolle" fra 50-tallet og en "Cathrine-bolle" designet av Prytz Kittelsen i 1958. Grafikken på veggen har fulgt med fra barndomshjemmet.
Den stramme sofaen er produsert av Ekornes, trekket er nytt. Den mumielignende kokongen på veggen er en gave fra en kunstnervenn. Eikegulvet er av typen "Line", med stavene montert på høykant for økt slitestyrke.
Radioen med integrert forsterker og høyttalere fra norske Tandberg er fremdeles i bruk.
Stolen "Kilta" ble designet i 1955 av finske Olli Mannermaa. Beboeren sikret seg fire av dem til sammen 200 kroner. Da varehuset i det fredede Sundt-bygget ved Torgallmenningen skulle fornye profilen sin, var Nygaard på pletten og sikret seg to av de kasserte bokstavene.
Gamle, analoge fotografiapparater står på miniskjenken, digitalkameraet er forvist bak skyvedøren.
Ericofonen ble lansert i 1956 med 18 ulike farger. Nygaard har sikret seg åtte av dem. I dag er telefonen et kultobjekt.
Et nytt malingsstrøk og nye fliser i sprutsonen har forlenget levetiden
til det originale kjøkkenet fra 1961.
Stolene ble designet av danske Steen Østergaard i 1968. Respateksbord er slitesterke og lettstelte og tok landet med storm på 60-tallet. Siden er materialet ofte blitt utskjelt som kjedelig og sterilt, men bruksegenskapene er fremdeles suverene. (Hentet fra Bonytt-reportasje)
Stolen "Kilta" ble designet i 1955 av finske Olli Mannermaa. Beboeren sikret seg fire av dem til sammen 200 kroner. Da varehuset i det fredede Sundt-bygget ved Torgallmenningen skulle fornye profilen sin, var Nygaard på pletten og sikret seg to av de kasserte bokstavene.